Presentació del Programa sectorial de transició ecològica 2030, de suport a inversions locals pel clima

18/06/2024 12:00 - 14:00

Sala gran de l’Espai Francesca Bonnemaison (c/ Sant Pere Més Baix, 7) de Barcelona

L’Àrea d’Acció Climàtica i Transició Energètica presenta el Programa sectorial de transició ecològica 2030, que destinarà 47 M€ a projectes locals d’acció climàtica a través de dues línies: adaptaclima 2030, per a projectes municipals d’adaptació al canvi climàtic; i renovables 2030, successió del programa sectorial del mateix nom.

Inscripcions

Durant la sessió, que s’adreça a representants tècnics i polítics dels ens locals de la província, s’exposaran les característiques del programa, els procediments de concessió, les actuacions subvencionables, els criteris de distribució i les modalitats d’execució. També es presentarà un balanç de la implantació d’energies renovables del Programa sectorial renovables 2030, acompanyat dels casos d’èxit d’alguns municipis.

11.30 Recepció

12.00 Benvinguda institucional de Marc Serra Solé, diputat d’Acció Climàtica i Transició Energètica.

12.15 Balanç del Programa sectorial renovables 2030.

La implantació de renovables als ens locals de la província de Barcelona, a càrrec d'Inma Pruna González, gerenta de Serveis de Medi Ambient.

Casos d’èxit del programa, amb Alba Barnusell Ortuño, alcaldessa de Granollers; Isabel Garcia Ripoll, alcaldessa de Santa Perpètua de Mogoda; i Martí Pujol Casals, alcalde de Llinars del Vallès.

13.00 Característiques del Programa sectorial per la transició ecològica 2030, amb Fran de Sárraga Mateo, cap de l’Oficina Tècnica de Canvi Climàtic i Sostenibilitat.

13.30 Torn obert de preguntes

14.00 Cloenda de la sessió