Presentació del visor cartogràfic amb el potencial fotovoltaic sobre terreny a la província de Barcelona

01/07/2024 11:00

Sala de Premsa de Can Serra, seu de la Diputació de Barcelona, (Rambla de Catalunya, 126) de Barcelona

El diputat d’Acció Climàtica i Transició Energètica de la Diputació de Barcelona, Marc Serra, i el director general de l’empresa pública de la Generalitat de Catalunya L’Energètica, Daniel Pérez, presenten el visor cartogràfic amb el potencial fotovoltaic sobre terreny a la província de Barcelona, detallat per comarques i municipis.

Aquesta eina dona a conèixer la capacitat que tenen els 311 municipis barcelonins per produir energia renovable mitjançant instal·lacions solars fotovoltaiques sobre terra.

La sessió comptarà amb una explicació tècnica, que anirà a càrrec dels professionals de la Diputació de Barcelona que han elaborat la informació del visor cartogràfic. En aquesta part, es detallaran els criteris de selecció dels terrenys més idonis per ubicar aquestes infraestructures, les hectàrees que ocupen, el potencial de generació d’energia verda i l’estimació de producció energètica renovable.

Durant la presentació, es donarà a conèixer el potencial d’energia solar fotovoltaica a la província de Barcelona (sobre terreny i sobre cobertes) i la contribució de les localitats barcelonines al conjunt de Catalunya per assolir la neutralitat climàtica el 2050.