La Botiga sabors de la terra de Premià de Mar, de queviures, fruits secs i conserves. Foto: Ajuntament de Premià de Mar

Gestor d’Informació d’Activitats (GIA)

23/05/2024 14:00 h

Urbanisme i Habitatge

L'Ajuntament de Premià de Mar ja disposa del cens d'activitats i serveis

L’Ajuntament de Premià de Mar ja disposa del Cens d’activitats i establiments, del Pla de verificació i el programa d’activitats comunicades, amb el suport de la Diputació de Barcelona. El cens, que s’ha elaborat amb la base de dades de l’aplicació informàtica Gestor d’informació d’Activitats (GIA) de la Diputació de Barcelona, conté tots els establiments, tant públics com privats, que hi ha al municipi.

A banda de la informació de cada activitat relativa a la seva classificació per incidència, sector i estat de legalització; s’inclouen les seves característiques, una fotografia i les coordenades de tots els establiments, permetent bolcar aquesta informació al Sistema d’Informació Geogràfica (SIG) que utilitzi l’Ajuntament i actualitzar-lo fàcilment mitjançant la mateixa aplicació GIA.

A Premià de Mar hi ha un total de 1.051 activitats censades. Els serveis, amb un 37,2%, suposen l’activitat principal en aquest municipi. El segon percentatge més alt el representen el grup de les activitats de tipus comercial amb un 26,2%, seguit de les activitats altres, que inclou els magatzems, els dipòsits de GLP, les antenes i els aparcaments, que representen un 17,2%. Tot seguit, hi ha les activitats d’hostaleria i restauració, que representen un 16,7%; les industrials que representen un 2% i les d’espectacles i recreatives que són el 0,7% restant.

Aquesta informació es pot consultar al portal de dades obertes de la Diputació de Barcelona i al SITMUN; i ofereix a l’Ajuntament una eina per millorar la gestió diària administrativa de les activitats i que totes les àrees implicades tinguin a la seva disposició una base de dades conjunta de manera que puguin treballar més transversalment, coordinada i estratègica, afectant a àmbits tals com l'urbanisme, el medi ambient o la promoció econòmica.

El cens ofereix també una fotografia dels establiments i activitats implantades en el territori en un moment concret, que s’ha d’anar revisant i actualitzant. En aquest sentit, com a complement al cens d’activitats, i a partir de les seves dades, també s’ha lliurat a l’Ajuntament el Pla de verificació i el programa d’activitats comunicades en el qual s’estableixen els objectius de l’actuació inspectora i els criteris que s’aplicaran per prioritzar les activitats, així com els recursos humans que es destinaran a la seva execució i, per l’altra, el programa anual que concreta les activitats que s’inspeccionaran durant un any i els recursos concrets que s’hi destinaran.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 10 “Reducció de les desigualtats” i 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.