Sessió plenària ordinària del mes de juny de 2024 de la Diputació de Barcelona. Foto: Diputació de Barcelona

Ple ordinari de juny de 2024 de la Diputació de Barcelona

27/06/2024 14:00 h

Govern Obert

El Ple de la Diputació de Barcelona es compromet a impulsar i fer créixer l’esport femení

El Ple de la Diputació de Barcelona ha aprovat, aquest dijous, 27 de juny, una moció on la corporació es compromet a “impulsar i fer créixer l’esport femení” per tal de “garantir el dret universal de l’esport amb equitat i afavorint la inclusió social, facilitant una pràctica esportiva sostenible, educadora, segura i promotora de qualitat de vida”.

En aquest sentit, la corporació impulsarà “l’accés de les dones a la pràctica de l’esport amb programes que garanteixin la lluita contra l’abandonament de l’esport en nenes i adolescents i promoguin hàbits saludables durant tot el cicle de vida”.

A més, també es promou i es dona suport “a la integració igualitària de les dones en els òrgans de direcció, govern i representació de les entitats esportives”, fomentar que “les esportistes femenines tinguin accés igualitari a recursos, instal·lacions, entrenaments, equips i oportunitats de competició” i promoure l’educació i la formació en igualtat de gènere i els valors essencials del dret a la pràctica esportiva.

Orgull LGTBI

Durant la sessió d’aquest dijous també s’ha donat suport al manifest unitari en motiu de la celebració divendres, 28 de juny, del Dia internacional de l’Orgull Lesbià, Gai, Trans, Bisexual i Intersexual.

Així mateix, la corporació referma el seu compromís de “seguir treballant dia a dia per construir territoris compromesos en la defensa dels drets, l’erradicació de l’LGTBI-fòbia i en la visibilitat de la diversitat sexual, la identitat de gènere i l’expressió de gènere”.

Al text aprovat es deixa palès que la Diputació “dona suport als ens locals per a la promoció de les polítiques LGTBI”, mitjançant “suport econòmic amb diferents fons de finançament, que atenen les especificitats que la diversitat territorial, demogràfica i social que el nostre territori exigeix”.

Contra els maltractaments a les persones grans

El Ple d’aquest mes de juny ha comptat amb la lectura de la declaració institucional sobre la presa de consciència de l’abús i el maltractament a les persones grans, a càrrec del vicepresident quart, Marc Castells.

Amb aquesta declaració, la Diputació es compromet a “continuar oferint les actuacions de prevenció, detecció i intervenció contra els maltractaments a les persones grans que, per raons d’edat, vulnerabilitat o dependència, puguin patir algun tipus de maltractament o abús”.

La corporació també aposta per “millorar i posar a disposició dels ens locals de la província de Barcelona nous instruments i recursos per a l’abordatge dels maltractaments a les persones grans, i prevenir l’edatisme”; a més de vetllar perquè tots els municipis “garanteixin espais protegits i lliures de qualsevol forma de discriminació i vulneració de drets vers les persones grans i avançar en igualtat de gènere”.

Altres acord de Ple

El Ple del mes de juny ha estat marcat per l’aprovació per unanimitat del Programa de millora de les xarxes d’abastament d’aigua, dotat amb 100 milions d’euros, amb l’objectiu de fer efectiu el dret a l’accés a l’aigua de tots els ciutadans de la província, situant aquest repte com una de les prioritats de mandat.

Durant la sessió, s’ha aprovat la modificació de la Relació de Llocs de Treball de la Diputació, de l’Institut del Teatre i de l’Organisme de Gestió Tributària; així com la convocatòria de l’acció concertada per a entitats financeres al Programa de Crèdit Local 2025-2026, dues modificacions de crèdit, el Pla Estratègic de Subvencions de la Diputació, les instruccions de control intern de la corporació i el traspàs de titularitat, a favor de l’Ajuntament de Sant Pere Sallavinera, del tram de la carretera BV-1033, comprés del PK 0+375 al PK 0+550.

Aquest dijous el plenari ha ratificat els estatuts vigents de l’Associació Europea per a la Democràcia Local (ALDA), ha acceptat la delegació acordada per l’Ajuntament de Premià de Mar de la competència de selecció de personal per a la constitució i gestió d’una Borsa supramunicipal de personal temporal, ha pres en consideració la renúncia com a diputada d’Eva Menor (PSC-CP) i s’ha donat per assabentat d’un decret de Presidència.

Finalment, durant la sessió ordinària d’aquest mes de juny, la Diputació ha acceptat l’ampliació i la clarificació de les delegacions acordades pels plens, a favor de la Diputació, dels ajuntaments d’Aguilar de Segarra, Bagà, Pont de Vilomara i Rocafort, Premià de Dalt, Sant Just Desvern i del Consell Comarcal de l’Anoia, de les funcions de gestió, inspecció i recaptació de tributs o multes i determinats ingressos de dret públic municipals, així com l'especificació de l’abast d’anteriors acords de delegació.

Les sessions plenàries de la Diputació de Barcelona responen als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 10 "Reducció de les desigualtats", número 16 “Pau, justícia i institucions sòlides" i número 17 "Aliança per assolir els objectius". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.