La presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, juntament amb l’alcalde de Sant Esteve Sesrovires, Enric Carbonell, durant la inauguració de la reforma i reobertura de la Sala El Celler. Foto: Òscar Ferrer / Diputació de Barcelona

15/12/2022 18:30 h

Presidència

Núria Marín inaugura la reforma i reobertura de la Sala El Celler de Sant Esteve Sesrovires

La presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, juntament amb l’alcalde de Sant Esteve Sesrovires, Enric Carbonell, han inaugurat oficialment aquest dijous la reforma i reobertura de la Sala El Celler de l’Ajuntament (antiga masia Can Farràs).

L’acte ha comptat amb les explicacions de l’arquitecta municipal, Cristina Blanco; l’arqueòleg, Oriol Achón; i l’arquitecte i director de les obres, Xavier Guitart.

La Sala El Celler es troba a la planta soterrada de l’Ajuntament. La seva reforma i adequació es va iniciar el febrer de 2020 amb l’objectiu de resoldre les patologies derivades de les humitats i adequar l’espai per a ús públic. Els treballs es van haver d’aturar l’estiu de l’any passat arran de la detecció de mancances en la base de l’estructura de l’edifici, que van requerir la tramitació d’un nou projecte per reforçar-la.

Ara, finalment, s’han pogut enllestir, amb el suport de la Diputació de Barcelona.

L'espai és polivalent i servirà per acollir exposicions, actes institucionals i altres actes diversos.

Durant el seu parlament, Núria Marín ha dit que «es tracta d’una masia que, amb el pas dels segles, ha anat canviant de fesomia, de nom i d’usos, però que ara és un edifici al servei de la ciutadania; una sala plena d’història i arquitectònicament impactant». I ha conclòs l’acte subratllant que «seguirem donant suport a aquestes iniciatives municipals que fan que al poble es visqui millor».

El suport de la Diputació de Barcelona a aquestes obres respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 9 "Infraestructures, indústria i innovació" i 11 "Ciutats i comunitats sostenibles". Els 17 ODS van ser proclamats per l'Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n'assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d'acord amb aquests ODS.