El diputat Pere Pons, a la dreta de la imatge, amb els alcaldes de Sant Vicenç dels Horts, Miguel Comino, i Santa Coloma de Cervelló, Jordi Bartolomé, durant la visita final d'obres del nou itinerari de vianants i ciclistes. Foto: Diputació de Barcelona

13/12/2022 17:40 h

Infraestructures

Nou itinerari de vianants i ciclistes entre Sant Vicenç dels Horts i Santa Coloma de Cervelló

El diputat d’Infraestructures i Espais Naturals, Pere Pons, juntament amb els alcaldes de Sant Vicenç dels Horts, Miguel Comino, i Santa Coloma de Cervelló, Jordi Bartolomé; ha visitat aquest dimarts el nou tram de la carretera BV-2002 condicionat per a vianants i ciclistes entre la rotonda de l’estació dels FGC de Santa Coloma de Cervelló i el camí dels Cavallers a Sant Vicenç dels Horts, de 1.401 metres de longitud.

Les obres realitzades en aquest tram de la carretera BV-2002, que té una intensitat mitjana de 14.600 vehicles al dia, han inclòs tot un seguit d’actuacions en diferents cruïlles amb una coordinació i millora de les instal·lacions semafòriques al seu pas per Sant Vicenç dels Horts, i que formen part d’una globalitat funcional que permetran assolir un millor funcionament general de la carretera.

També s’ha implementat un pas de vianants semaforitzat al PK 0,850 de la BV-2005, per on hi circulen una mitjana de 23.500 vehicles al dia, i s’ha ubicat la parada de bus al centre de la calçada amb la corresponent senyalització horitzontal i vertical. Així mateix, s’ha construït una vorera al llarg del marge dret de la carretera que permet l’accés a la parada de bus i al pas de vianants des del vial lateral i també voreres al marge esquerre, que recull els moviments dels vianants, tant els que creuen des de la carretera com els que arriben des del carrer Sant Joan.

La inversió total realitzada en aquestes actuacions per millorar la seguretat viària en la BV-2002 i la BV-205 ha estat de 457.478b euros, finançats en un 40% per l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts i el 60% restant per la Diputació de Barcelona.

1,4 km d'itinerari per a vianants i ciclistes

Pel que fa a l’itinerari de vianants i bicicletes a la BV-2002, aquest s’ha construït en plataforma única compartida amb paviment de formigó i acabat de color.

L’itinerari té tres metres d’amplada i va paral·lel a la carretera, segregat amb una barrera de contenció mixta d’acer i fusta, i d’una barana de fusta integrada en el límit amb el canal. Aquest tram compta amb zones de mirador per potenciar les visuals cap al canal i al Parc Agrari, respectant-se i preservant-se també l’arbrat existent. La inversió realitzada ha estat d'1.829.184 euros, a càrrec de la Diputació de Barcelona.

Després de la visita a les diferents actuacions, el diputat Pere Pons ha assenyalat que, des la Diputació «posem sempre el més vulnerable en el centre de l’obra, i en aquest cas, generem seguretat als vianants, recorreguts saludables al costat del riu; és un espai que fa d’esponja fins al Parc Agrari. Aquestes són actuacions que milloren la vida de la ciutadania».

També els alcaldes han expressat la seva opinió sobre aquetes obres. Així l’alcalde de Sant Vicenç dels Horts, Miguel Comino, ha remarcat que «aquesta és una millora de la mobilitat i la seguretat en una via molt transitada», per afegir també que «per resoldre el problema de totes les cruïlles era una necessitat cabdal. Un recorregut que abans es feia en 15 minuts ara es fa en cinc minuts».

L’alcalde de Santa Coloma de Cervelló, Jordi Bartolomé, ha dit  que «és una satisfacció que l’itinerari sigui ja una realitat perquè es connecten els dos municipis de manera saludable, i a tocar del Parc Agrari».

El nou vial per a vianants i bicicletes salva els diferents desnivells i amples del marge del canal, manté l’actual drenatge de la carretera, s’adeqüen els diferents ponts d’accés al Parc Agrari i es connecta amb el marge oposat de la carretera mitjançant nous passos de vianants degudament regulats amb semàfor. També s’han instal·lat fanals solars autònoms i zones de mirador per potenciar les visuals cap al canal.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 3 “Salut i benestar” i 9 “Indústria, innovació i infraestructures”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.