Emprenedors i empresaris, a la Matinal de la Reempresa del Maresme. Foto: Diputació de Barcelona

01/12/2022 12:00 h

Desenvolupament Econòmic

Matinal de la Reempresa del Maresme

Aquest dimecres, el TecnoCampus Mataró-Maresme, amb el suport de la Diputació de Barcelona, ha estat l'escenari d'una nova edició de la Matinal de la Reempresa; activitats i conferències destinades a persones empresàries que busquen vendre la seva empresa i a emprenedors que volen agafar el relleu d’un negoci que ja està en funcionament.

L’esdeveniment, que ha reunit prop d’una cinquantena d’assistents entre persones empresàries i emprenedores, s'ha coordinat conjuntament amb els punts locals de Reempresa de Mataró, Pineda de Mar i del Masnou a través de la col·laboració que mantenen la Cecot i la Diputació de Barcelona per fer arribar la Reempresa al conjunt de la província de Barcelona.

Sergi Moralestinent d'alcalde i regidor d'Ocupació i Empresa, Emprenedoria, Economia Social, Indústria i Polígons Industrials de l’Ajuntament de Mataró; Roger Pumares, cap de servei de Teixit Productiu de la Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació de la Diputació de Barcelona; i Laura Sallent, directora del Centre de Reempresa de Catalunya; han participat a l’acte de benvinguda de la matinal.

A la jornada també han assistit diversos tècnics i tècniques dels diferents punts d’atenció participants a la matinal i altres representants institucionals del territori, així com Roser Moré, presidenta de la FAGEM, representant empresarial de Reempresa al Maresme; i Maria Llarás, regidora de Promoció Econòmica del Masnou.

L’acte s'ha estructurat en diverses activitats: dues conferències amb l’objectiu d’assessorar a possibles persones empresàries i persones reemprenedores interessades en el programa; un elevator pitch des d’on diferents persones que busquen vendre el seu negoci han pogut presentar la seva empresa a diferents emprenedors i un espai de matchings, on els participants han disposat de 30 minuts per poder-se entrevistar amb diferents persones cedents que buscaven vendre el seu negoci. L’objectiu d’aquesta última activitat era poder acostar a les persones interessades en reemprendre un negoci amb altres que buscaven cedir-lo perquè es coneguessin i aquests últims poguessin explicar de primera mà el funcionament i gestió de la seva empresa.

La Reempresa és el mercat de compravenda de petites i mitjanes empreses de Catalunya. Una iniciativa de la patronal Cecot i d’Autoocupació amb el suport de la Diputació de Barcelona. Des de la seva posada en marxa, Reempresa ha viscut un gran creixement, arribant a salvaguardar més de dues empreses al dia de mitjana a Catalunya.

Aquesta sessió respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 3 "Salut i Benestar", número 8 "Treball digne i creixement econòmic" i número 9 “Indústria, innovació i infraestructures”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.