Participants de l’Assemblea de la Xarxa Europea SITMUN. Foto: Diputació de Barcelona

18/06/2024 17:00 h

Infraestructures

IX Assemblea anual de la Xarxa Europea SITMUN

La Casa de Cultura de Girona va acollir, la setmana passada, la IX Assemblea anual de la Xarxa Europea SITMUN. El diputat d’Infraestructures i Territori de la Diputació de Barcelona, Sergi Vallès, va participar-hi posant en valor el SITMUN com a eina de gestió territorial i va encoratjat els membres de l’Assemblea a seguir col·laborant en xarxa.

L'Assemblea, que va aprovar la continuïtat dels seus òrgans, amb la presidència per part del Consell Insular de Menorca i el Secretariat Executiu per part de la Diputació de Barcelona, va debatre aspectes referits a la difusió, actualitat i evolució de SITMUN.

La Xarxa està formada per les diputacions catalanes, els consells insulars de les Balears, el Départament des Pyrénéés-Orientales, el Govern de Navarra i les universitats de les Illes Balears i l’Autònoma de Barcelona.

La Xarxa SITMUN és un instrument que fomenta l’ús d’eines d’informació geogràfica focalitzades en la gestió territorial local, adreçades, principalment, a aquells municipis o entitats que no disposen de recursos propis, amb la intenció de facilitar als ens i ciutadans la informació que necessiten. El seu objectiu és oferir informació transversal georeferenciada a través de SITMUN per tal de consolidar-se com un sistema d’informació geogràfica de referència a les diverses institucions que componen la Xarxa. Actualment a la Diputació de Barcelona l’utilitzen prop de 2.000 usuaris de 300 ajuntaments de la província.

La Xarxa Europea SITMUN respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 9 "Indústria, innovació i infraestructures", 11 "Ciutats i comunitats sostenibles" i 16 "Bon govern i institucions sòlides". Els 17 ODS van ser proclamats per l'Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l'agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n'assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d'acord amb aquests ODS.