Al final de la trobada, s’ha fet el lliurament de diplomes a una trentena de dones participants. Foto: Aigües de Barcelona

21/06/2024 13:30 h

Sostenibilitat Social

Dones vulnerables del barri del Fondo de Santa Coloma de Gramenet milloren la seva ocupabilitat

El projecte Dispositiu d’Impuls a l’Ocupació s’emmarca en el programa Territori Social, impulsat per Aigües de Barcelona, i en el Projecte Transformador ‘Barris i comunitats: motors de transformació social’ de la Diputació de Barcelona.

La Diputació de Barcelona, Aigües de Barcelona i l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet han celebrat avui la cloenda del projecte Dispositiu d’Impuls a l’Ocupació, en què han participat des d’abril de 2023 a maig de 2024, un total de 75 dones en situació de vulnerabilitat del barri del Fondo de Santa Coloma de Gramenet.

La iniciativa s’ha dirigit a dones del barri del Fondo, amb un baix nivell formatiu que tenen dificultats d’accés al mercat laboral i també als serveis públics, pel desconeixement de la xarxa de recursos del seu entorn.

El Dispositiu d’Impuls a l’Ocupació ha ofert un itinerari amb accions i formacions prelaborals, a través de les quals les 75 dones participants han millorat el seu nivell d’idioma, han aconseguit crear xarxa comunitària i han millorat el sentiment de pertinença al territori. Durant el projecte, 61 dones han pogut fer formacions tècniques en els sectors de l’atenció domiciliària i de la carnisseria-xarcuteria i, gràcies a l’acompanyament, 19 han trobat feina.

A l’acte de tancament del projecte han participat Filo Cañete, diputada delegada de Cures i Cicle de vida de l’Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat de la Diputació de Barcelona; Núria Parlón, alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet; Felipe Campos, conseller delegat d’Aigües de Barcelona, i els equips tècnics del projecte.

Al final de la trobada, s’ha fet el lliurament de diplomes a una trentena de dones participants en les formacions de tastet de cuina i dependenta de carnisseria-xarcuteria.

Acompanyament comunitari cap a la inserció laboral

El projecte Dispositiu d’Impuls a l’Ocupació és fruit de la cocreació i s’emmarca en el programa d’acció social Territori Social, impulsat per Aigües de Barcelona, i en el Projecte Transformador ‘Barris i comunitats: motors de transformació social’ de la Diputació de Barcelona.

Per part de l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, la iniciativa compta amb el suport transversal i la coordinació de diversos serveis tècnics com els Serveis Socials del districte, els Serveis de Convivència, el Servei d’Educació, el Servei d’Igualtat, a través de la Ciba, i el Servei Local d’Ocupació, mitjançant l’empresa municipal Grameimpuls.

D’aquesta manera, l’objectiu del projecte gira entorn de tres eixos principals: millorar l’ocupabilitat de les persones participants, afavorir la seva inserció en el mercat laboral i impulsar el lideratge comunitari. Per aconseguir-ho, l’acompanyament del programa ha contemplat accions encaminades a dotar aquestes persones dels recursos i les competències necessàries per accedir al mercat de treball.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Treball digne i creixement econòmic” i número 10 "Reducció de les desigualtats". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.