La diputada de Polítiques d'Igualtat, Alba Barnusell, a la dreta de la imatge, a l’acte institucional amb motiu del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones Foto: Diputació de Barcelona

25/11/2022 13:28 h

Commemoració institucional amb motiu del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones

Representants de totes les institucions que signen la declaració institucional del 25 de novembre han assistit, aquest divendres al matí, a l’acte institucional amb motiu del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones, a la plaça de Sant Jaume de Barcelona. La diputada de Polítiques d'Igualtat, Alba Barnusell, ha representat a la Diputació.

A l'acte s’ha procedit a la lectura del manifest a càrrec de l’actriu Maria Molins, després del minut de silenci en record a les dones assassinades per violència masclista. La lectura d’un poema a càrrec de la poetessa Isa García Caparrós ha tancat l’acte institucional.

Per part de la Diputació de Barcelona hi ha assistit la diputada de Polítiques d'Igualtat, Alba Barnusell, que ha manifestat el rebuig «vers les violències masclistes, una de les principals vulneracions de drets humans que ens afecta als nostres municipis, al conjunt de Catalunya i a tot el món» i ha destacat que «la proximitat és un element clau tant per a la sensibilització, com per a la detecció i l’atenció a les dones sobrevivents, pel que el paper dels municipis és clau en l’abordatge de les violències masclistes».

Així mateix, la Diputada ha posat en valor els 25 anys de compromís treball ferm de la Diputació de Barcelona per a l’erradicació de les violències masclistes «acompanyant als municipis i ens locals en la sensibilització, informació, detecció, atenció i recuperació de les dones en situacions de violència i entorn».

El manifest que s'ha llegit és consensuat per la Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Barcelona, Diputació de Barcelona, Diputació de Lleida, Diputació de Girona, Diputació de Tarragona, l’Associació Catalana de Municipis, la Federació de Municipis de Catalunya, l’Associació de Micropobles de Catalunya i la Delegació del Govern a Catalunya.