La diputada de comerç de la Diputació de Barcelona, Ana Maria Martínez; l’alcalde de Montmeló, Pere Rodríguez; el primer tinent d’alcalde de Montmeló, Albert Montserrat; la 5a tinenta d’alcaldia i regidora de promoció econòmica de Granollers, Gemma Giménez; i el secretari general de la Cecot, Oriol Alba; entre d'altres, a l'acte de balanç del projecte "Reempresa Municipis Petits" al Vallès Oriental. Foto: Diputació de Barcelona

21/12/2022 12:30 h

Desenvolupament Econòmic

Balanç del programa "Reempresa Municipis Petits" al Vallès Oriental

La Diputació de Barcelona i la patronal Cecot han presentat, aquest dimarts, l’evolució del programa “Reempresa Municipis Petits. Impulsem el comerç local”, en un acte que ha tingut lloc a Montmeló, just  davant l’Hostal Serra, un dels negocis que no ha hagut d’abaixar la persiana gràcies a l’ajuda del programa Reempresa, el mercat de compravenda de petites i mitjanes empreses de Catalunya.

Des de 2020, any de posada en marxa d’aquest projecte, 10 negocis ubicats en municipis petits de la comarca del Vallès Oriental no han hagut d’abaixar la persiana gràcies a que han trobat un relleu amb Reempresa. D’aquests 10 negocis, 4 han estat gestionats des del punt d’atenció de Reempresa de l’Ajuntament de Granollers. Amb la continuïtat d’aquests negocis, s’ha evitat la pèrdua de 23 llocs de treball a la comarca i s’ha generat una inversió induïda de més de 560.000 euros.

En conjunt i des del 2012, any que es va posar en marxa Reempresa a la comarca gràcies a la col·laboració de la Diputació de Barcelona, el servei ha donat continuïtat a 73 negocis que han evitat la pèrdua de 194 llocs de treball i han generat una inversió induïda de més de 4.4 milions d’euros.

A l’acte, ha participat la diputada de comerç de la Diputació de Barcelona, Ana Maria Martínez; l’alcalde de Montmeló, Pere Rodríguez; el primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Montmeló, Albert Montserrat; la 5a tinenta d’alcaldia i regidora de promoció econòmica de l’Ajuntament de Granollers, Gemma Giménez; i el secretari general de la Cecot, Oriol Alba.

La diputada de Comerç de la Diputació, Anna María Martínez, ha destacat que «des de la Diputació de Barcelona volem oferir el nostre suport a les persones emprenedores, volem que aprofitin els avantatges que permet començar una trajectòria comercial des d’un negoci en funcionament, volem que aprofitin aquesta oportunitat que ofereix el programa Reempresa i mantenir la funció bàsica del comerç, que és proveir la població resident».

Per la seva banda, l’alcalde de Montmeló, Pere Rodríguez, ha volgut agrair la tasca que Reempresa desenvolupa a la comarca posant en valor «la coordinació entre les àrees de promoció econòmica de l’Ajuntament de Montmeló i de Granollers, que permet que els nostres municipis tinguin vida i activitat econòmica». Així mateix, el secretari general de la Cecot, Oriol Alba, ha destacat que «la col·laboració i coordinació entre Reempresa i la Diputació de Barcelona es importantíssima per al bon desenvolupament d’aquest conveni. Estem contents perquè els resultats que estem obtenint són molt positius pel territori i pel teixit empresarial d’aquest».

A més, durant l’acte també s'han presentat els testimonis dels antics i les noves propietàries de l'Hostal Serra, un establiment molt conegut a Montmeló que s’ha cedit durant aquest 2022 gràcies al suport i acompanyament del Centre de Reempresa de Catalunya.

L’objectiu del conveni de col·laboració entre la Diputació de Barcelona i la patronal Cecot és fer arribar informació sobre els serveis de Reempresa als municipis de menys de 15.000 habitants de la província de Barcelona, com és el cas de Montmeló, per evitar la desertització i el tancament de negocis i ajudar a mantenir viu el teixit comercial i empresarial d’aquestes poblacions.

Reempresa es coordina amb aquests municipis per tal de localitzar i visitar aquells negocis que tinguin o puguin tenir la necessitat de trobar algun relleu i garantir-ne així la seva continuïtat. A més, disposa d’un espai web amb anuncis d’empreses d’aquests municipis per fomentar, així, que persones emprenedores d’altres municipis puguin valorar establir-se a un d’aquests municipis i agafar el relleu d’aquestes empreses.

Aquesta sessió respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 3 "Salut i Benestar", número 8 "Treball digne i creixement econòmic" i número 10 “Reducció de les desigualtats”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.