04/07/2024 12:00 h.

64 municipis participen a la 19a edició dels dels Cercles d’Escoles Bressol Municipals

El 26 i el 28 de juny es van dur a terme els tallers d’escoles bressol municipals de la 19a edició dels Cercles, basats en dades del curs 2022-2023. Aquest any, un total de 64 municipis han participat i han valorat els tallers amb una puntuació de 9,2.

Les principals conclusions que es poden extreure dels Cercles són les següents:

• La demanda de les escoles bressol municipals s’ha vist afectada en els darrers anys per la davallada demogràfica.
  • La gratuïtat d’I2 per a les famílies ha donat un gir a aquesta situació i ara mateix les escoles bressol municipals no poden assumir totes les sol·licituds que reben: actualment 1 de cada 3 sol·licituds es queden sense plaça.
  • Aquest augment de la demanda ha fet que l’ocupació de les escoles bressol municipals sigui gairebé plena (96,7%) i que al curs 2022-2023 el percentatge d’infants matriculats a una escola bressol municipal sigui més elevat que mai.
  • Aquest augment d’alumnat ha fet disminuir la despesa corrent del servei que se situa en 5.353 € per infant. La gratuïtat d’I2 ha fet que el finançament de les famílies s’hagi reduït fins al 20,7% sent la Generalitat de Catalunya i cada ajuntament els que financen la resta a parts iguals.

Per saber-ne més:

Els Cercles de Comparació Intermunicipal d'Educació és un projecte que es coordina des del Servei de Programació de la Diputació de Barcelona i la Gerència de Serveis d’Educació pel que fa als serveis d'escoles bressol i música municipals. Promou l'avaluació i millora dels serveis públics municipals. La seva metodologia permet que els participants es mesurin, comparin i analitzin amb la realitat d’altres municipis a través d'indicadors de gestió.