18/12/2023 16:01 h.

El diputat d’Acció Climàtica i Transició Energètica, Marc Serra, s'incorpora a la Junta directiva de la Red de Ciudades por la Bicicleta

El diputat d'Acció Climàtica i Transició Energètica Marc Serra amb la resta de representants de la Red de Ciudades por la Bicicleta

Marc Serra ha subratllat que la integració en aquest òrgan “és un pas més per demostrar el nostre compromís per l’impuls d’unes ciutats més amables per la bicicleta, millorar la infraestructura ciclista i la seva connexió interurbana”

(Font: Diari de la DIBA)

La Red de Ciudades por la Bicicleta, entitat d’àmbit estatal, ha presentat l’informe preliminar de l’Observatori de la Bicicleta de l’any 2023 en el marc de l’assemblea anual, celebrada el 14 de desembre a Madrid. El treball ha estat elaborat a partir de les respostes de 49 municipis i administracions territorials.

L’estudi apunta que el 40,7% de les localitats que formen part de la xarxa han desenvolupat actuacions d’urbanisme tàctic per comptar amb una infraestructura ciclable i el 47,5% disposen d’un sistema de bicicleta pública. L’informe assenyala que un 36,3% de la xarxa urbana es considera ciclable, una xifra que augmenta fins al 46% als municipis d’entre 100.000 i 250.000 habitants.

La promoció de l’ús de la bicicleta a les ciutats facilita que es desenvolupi el sector econòmic associat a aquesta modalitat de transport. Així un 42,5% de les ciutats tenen empreses dedicades a la ciclologística.

Inversions i manteniment

L’administració pública destina, de mitjana, 8,24 euros per habitant a inversions i manteniment de la xarxa ciclable, una xifra que ha augmentat significativament respecte del 2022, quan era de 3,29 euros per habitant. L’import prové principalment de fons municipals (49%); el 34%, de fons estatals; i la resta, d’altres administracions provincials i europees.

L’ús de la bicicleta representa el 4,8% dels desplaçaments per anar a la feina, un percentatge que ha augmentat significativament respecte del 2022, quan aquest mitjà de transport representava el 2,9%.

L’accidentalitat ha baixat significativament. Els accidents greus amb ciclistes implicats en l'àmbit urbà representen el 0,2% de total, quan el 2022 havia estat del 3,8%.

Red de Ciudades por la Bicicleta

La Red de Ciudades por la Bicicleta té com a objectiu promocionar l’ús de la bicicleta com a eina de mobilitat alternativa al cotxe i a la moto en els desplaçaments curts. La Diputació de Barcelona, membre fundador de l’entitat, forma part de la xarxa des del 2009.