10/01/2024 11:57 h.

Arrenca la segona temporada d’Efímera, la programació cultural de Santa Perpètua de Mogoda, amb el suport de la Diputació de Barcelona

La vicepresidenta Candela López Tagliafico, la diputada adjunta Aïda Llauradó, Pau Gonzàlez Val i l'alcaldessa de Santa Perpètua Isabel García Ripoll durant la visita al Museu del Treball i la Indústria Viva

La vicepresidenta de la Diputació de Barcelona, Candela López, i la diputada adjunta de Cultura, Aïda Llauradó, han pogut conèixer avui de primera mà la nova programació d’Efímera, la proposta cultural del municipi de Santa Perpètua de Mogoda pels pròxims mesos

(Font: El Diari de la DIBA)

Acompanyades per una delegació del govern municipal encapçalada per l’alcaldessa, Isabel García, han visitat la Sala Telers, a l’edifici de la fàbrica d’El Vapor, on es desenvolupen les principals activitats d’aquesta oferta cultural que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona.

Aquest mes de gener, concretament el dia 19, s’aixecarà el teló de la segona temporada d’Efímera amb l’espectacle de dansa “Tan a prop”, de Júlia Godino i Alexa Moya.

Efímera és la programació estable cultural professional de Santa Perpètua de Mogoda que sota aquest nom acull una proposta que inclou teatre, música i dansa, entre d’altres espectacles. Va néixer al març de 2023 i en aquesta segona edició oferirà més d’una vintena d’espectacles al llarg de l’any 2024.

Efímera es desenvolupa a diferents espais del municipi però és la Sala Telers, l’espai polivalent del reformat edifici de l’antiga fàbrica d’El Vapor, la que acull el gruix de les activitats. Es tracta d’un espai annex a la recepció del Museu del Treball i la Indústria Viva.

Durant la seva intervenció la vicepresidenta Candela López ha afirmat que “estem molt satisfetes de comprovar sobre el terreny l’èxit de l’oferta cultural de Santa Perpètua de Mogoda arran de les actuacions portades a terme en l’últim any en el municipi amb el suport de la Diputació. En pocs dies s’aixecarà el teló de la programació de la segona edició d’Efímera que té com a objectiu potenciar la creació escènica local. Hi col·laborem amb aquesta programació cultural, igual que ho hem fet amb la posada en marxa del Museu del Treball i la Indústria Viva. Aquestes actuacions són una bona mostra de l’aposta decidida pel foment de la cultura per part de la Diputació. I són un estímul per continuar desplegant més i millors polítiques de suport a la xarxa cultural municipal al llarg dels pròxims anys”.

Més informació en aquest vídeo:

Col·laboració entre la Diputació i l'Ajuntament

De la seva banda l’alcaldessa Isabel Garcia ha agraït “la bona sintonia i l’esperit de col·laboració permanent entre la Diputació de Barcelona en moltes matèries, però especialment pel que fa a la política cultural. A més, la trobada d’avui ha servit per posar sobre la taula altres àmbits de col·laboració futura en el terreny dels recursos tècnics de l’Agenda 2030, amb la que nosaltres ens hi sentim molt compromeses”.

La vicepresidenta Candela López i la diputada adjunta de Cultura Aïda Llauradó, guiades per la directora de l’equipament Núria Traveset també han tingut l’oportunitat de visitar les instal·lacions del MTIV (Museu del Treball i la Indústria Viva) que, aquest any compleix el seu primer aniversari després de la seva inauguració al març de 2023. La Diputació de Barcelona hi va col·laborar amb 880.000€ en la posada en marxa del Museu que al llarg d’aquests mesos ha rebut més de 2.200 visites. Es tracta del primer museu de Catalunya dedicat exclusivament a la temàtica del treball i la indústria viva i busca ser un equipament cultural de referència, no només al Vallès Occidental i Oriental, sinó també al país.

El museu compta amb peces restaurades del fons local, donacions de la ciutadania i elements cedits pels museus d'Arenys de Mar i de Mataró. Repassa el procés de transformació del poble agrari a industrial, l'evolució del treball i el seu impacte i el paper de les dones.

L'edifici d’El Vapor es complementa amb altres dos edificis emblemàtics d’alt valor patrimonial de la localitat vallesana com són la Granja Soldevila i la rectoria de l'església de Santa Maria de Santiga.

Paral·lelament s’ha pogut copsar l’Escola Municipal de les Arts amb el seu projecte educatiu, i com s’involucra a la ciutadania, al teixit educatiu i social dintre de l’escola. Un model d’èxit que ja s’ha compartit amb altres ciutats i entitats supramunicipals interessades.

L'EMA és un projecte cultural i educatiu que engloba diferents propostes d'activitats artístiques i que es desenvolupen a diferents espais: la Xarxa de Centres Cívics, la Granja Soldevila i l’Escola de Música i Dansa. La seva oferta formativa inclou tant les arts escèniques (com la música, el teatre, la dansa o el circ) com les arts plàstiques i audiovisuals (com cinema, disseny, fotografia, videojocs, plàstiques, conservació o restauració).

Cal recordar que en relació als recursos de la Diputació per a l’Agenda 2030, durant el mandat 19-23 l’ajuntament de Santa Perpètua de la Mogoda es va sumar al recurs tècnic de la corporació per l’avaluació de programes, projectes i polítiques municipals. Aquest mandat s’han sumat a la Xarxa 2030. La jornada d’avui també ha servit per explicar la seva experiència i el treball conjunt que estan desenvolupant amb el municipi d’Olesa de Montserrat.

Per últim durant la trobada també s’ha parlat del procés d’elaboració del Pla d’Acció Municipal 2023, que s’ha treballat de manera transversal entre tot el govern i els caps i tècnics de l’Ajuntament. També del Pla d’Inversions del 2024, que parteix del pla de mandat i que inclou les fites del ODS i l’Agenda 2030.

Santa Perpètua de Mogoda Vallès Occidental