31/07/2023 10:15 h.

El Servei Nexus de la Diputació de Barcelona ha resolt 254 consultes de persones emprenedores i empreses durant el segon trimestre del 2023

Els Centres Locals de Serveis a les Empreses, liderats per la Diputació de Barcelona, han resolt a través del servei Nexus, durant el segon trimestre del 2023, 254 consultes de persones emprenedores i empreses, 12 més que en el mateix període de l’any passat.

D’aquestes consultes, el 33% han estat sobre producció i prestació de serveis, seguit per mercat i comercialització (31%) i organització i RRHH  i jurídic i fiscal (15%), segons les dades de balanç Nexus d’aquests Centres Locals, uns departaments que acompanyen les persones emprenedores i empresàries en la gestació, creació, posada en marxa i consolidació d'activitats econòmiques, amb l'objectiu de desenvolupar el teixit empresarial del seu territori.

Els ens locals amb major nombre de consultes han estat l’Ajuntament de Barcelona (21), seguit per l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat (19) i la Mancomunitat Intermunicipal del Penedès i el Garraf (17).

Durant aquest segon trimestre del 2023, 57 ens locals han utilitzat aquest servei (9 més que en el mateix període de l’any passat), amb un temps mitjà de resolució de 20 hores i una valoració de 9,6 punts. El cost mig de la consulta ha estat de 31 €.

El Servei Nexus, impulsat per la Diputació, facilita informació especialitzada, de manera continuada i d'acord amb les peticions, al personal tècnic dels Centres Locals de Serveis a les Empreses (CLSE). Així, és possible atendre, en un termini curt, qualsevol consulta sobre gestió empresarial que tinguin les persones emprenedores i les empreses del territori.

Els Centres Locals de Serveis a les Empreses, que compten amb més de 600 professionals, són els departaments ubicats als ajuntaments o altres ens locals que treballen amb l’objectiu de desenvolupar el teixit empresarial del seu territori. Fonamentalment, contribueixen a la creació, consolidació i al creixement de noves empreses i de les ja existents per millorar-ne la competitivitat. La seva activitat se centra a acompanyar les persones emprenedores i les empreses en els processos de gestació, creació, posada en marxa i consolidació de les seves iniciatives empresarials mitjançant diferents serveis, amb un compromís de resposta en un màxim de 48 hores a partir de l'endemà de la data de recepció de la consulta.