01/12/2023 07:21 h.

Les Oficines Tècniques Laborals de la Diputació de Barcelona, finalistes dels premis del Clúster de Salut Mental de Catalunya

L’entitat ha celebrat el seu 10è aniversari amb una trobada al DFactory Barcleona

Les Oficines Tècniques Laborals (OTL) de la Diputació de Barcelona han estat finalistes dels premis del Clúster de Salut Mental de Catalunya (CSMC) en la categoria de valor compartit i sostenibilitat, en una trobada que s'ha celebrat aquest dijous 30 de novembre al DFactory de Barcelona. L’acte va servir per celebrar el desè aniversari de l’entitat. El guanyador ha estat la plataforma Juntos por la salud mental en el trabajo, d'Affor Health, i Residencias Resa ha estat l'altre finalista.

El CSMC ha valorat que les OTL s’alineen amb quatre Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030 (el 3, Salut i Benestar; el 8, Treball digne i creixement econòmic; el 10, Reducció de les desigualtats, i el 5, Igualtat de gènere. A més, també ha valorat que la distribució territorial de les OTL apropa l’atenció a les persones que ho requereixen, tot tenint en compte els efectes que comporta en la sostenibilitat ambiental, i que la Xarxa d’OTL treballa per a la inclusió i l’equitat.

Les Oficines Tècniques Laborals són dispositius locals o comarcals on es treballa la inserció sociolaboral de les persones amb trastorns de salut mental. Aquesta iniciativa va néixer amb un projecte pilot impulsat per la Diputació de Barcelona des de l’Àrea de Promoció Econòmica el 2002, i del quan en van formar part els municipis de Sant Boi de Llobregat, Mollet, Sabadell i la comarca del Maresme.

D’aquest projecte pilot va néixer la Xarxa OTL, que s’ha anat ampliat gradualment fins als 19 dispositius actuals que donen cobertura al 100% de la població en edat de treballar de la província de Barcelona que és susceptible de tenir un trastorn de salut mental-. Així, gràcies a les OTL s’identifiquen i s’estableixen estratègies entre els diferents ens locals que treballen en l’àmbit de la inserció laboral de persones amb trastorn de salut mental, per contribuir a aconseguir una major eficàcia de les accions locals en matèria d’ocupació desplegades per les OTL.