L'ocupabilitat per competències

Comparteix
18/01/2018 - 22/02/2018 09:30 - 14:30 934 022 817 gs.desen.econ@diba.cat
Pati Manning. Sala Plató. Barcelona

Formació per a personal tècnic de la xarxa de Serveis Locals d'Ocupació-XALOC.

Inscripcions

Objectius:

-Conèixer els models que fonamenten l'orientació laboral:  el Model de Competències i el Model d'Ocupabilitat. 
- Conèixer l'aplicació del model de competències a l'empresa _gestió per competències_.
- Conèixer l'estratègia per identificar i construir competències.
- Conèixer el procediment per definir perfils ocupacionals en clau de competències.
- Aprendre a elaborar ofertes laborals per competències.
- Analitzar els diferents moments pels que transcorre el projecte professional.
- Adquirir tècniques d'entrevista individual i d'acció grupal per assessorar les persones en el procés de definició i execució del projecte professional.
- Adquirir les coordenades pràctiques per definir el pla de desenvolupament competencial.
-  Exercitar els elements metodològics per obtenir-ne les claus d'implementació posterior.


Continguts:

MARC TEÒRIC DEL MODEL I DE LA METODOLOGIA L'Ocupabilitat per competències / Construcció d'un mapa conceptual del model i aplicació a l'orientació i a l'empresa
Definició de Grups d'incidència i de perfils d'ocupació.
LA IDENTIFICACIÓ DE LES COMPETÈNCIES PER PART DE LES PERSONES (Capital competencial).
Estratègia per identificar, transferir i experimentar competències
Identificació de competències, diccionaris de competències.
LES COMPETÈNCIES ASSOCIADES A LES FUNCIONS D'UNA OCUPACIÓ (Perfil competencial).
Del mapa d'ocupació al perfil professional _tècnica del taller DACUM_.
Processos de selecció per competències basats en l¿ajust competencial entre oferta i  candidat/a.
EL PROJECTE PROFESSIONAL, UN TRAJECTE DE MILLORA COMPETENCIAL 
Elements que el composen i anàlisi de casos curts.
TÈCNIQUES I RECURSOS PER L'ACCIÓ ORIENTADORA (assessorament individual i dinamització grupal).
EL DESENVOLUPAMENT DE COMPETÈNCIES :  Detectar àrees de millora en les persones ateses i pròpies.  Preparació i aplicació d'una activitat.


Metodologia d'impartició:

Explicativa.  Per a facilitar l’assimilació de continguts, es faran dinàmiques grupals vinculades a objectius d’aprenentatge concrets. Abans de l’inici del curs, es proposa una lectura de treball i es demanarà una llista amb els dubtes i suggeriments sorgits que seran tractats i resolts a les sessions presencials.