Igualtat de tracte i  No-discriminacions

Treballem per promoure municipis integradors, que garanteixin la igualtat de tracte i d’oportunitats, l’accés als drets i  la no-discriminació com a política pública. Això vol dir integrar en el seu disseny la diversitat constitutiva dels pobles i ciutats i atendre les situacions de desigualtat que se’n deriven per motius d’origen, ètnia, religió, edat, salut, funcionals o de capacitat econòmica.

Una de les manifestacions més evidents de les discriminacions té a veure amb motius racials i ètnics i, per tant, s’impulsen actuacions d’acompanyament als ens locals en el disseny de polítiques i actuacions per fer front al racisme, l’antigitanisme, la xenofòbia, la islamofòbia, el discurs d’odi i qualsevol expressió, actitud i comportament que atempti contra els drets fonamentals.

La prohibició de la discriminació és un principi fonamental de la Unió Europea i els Estats Membre han de vetllar per acomplir-lo en les seves legislacions nacionals. En el cas de Catalunya, es recull a la Llei 19/2020 per la igualtat de tracte i la no-discriminació.

La Carta de Salvaguarda dels Drets Humans a la Ciutat és també un marc de referència per al món local en el reconeixement de drets per a totes les persones que viuen a la ciutat i que es complementa amb els recursos i instruments que poden adoptar els governs locals com ordenances, cartes municipals i cartes de ciutadania o de drets i deures.

El Servei de Convivència, Diversitat, Infància i Persones Grans, acompanya els municipis en el respecte de la igualtat de tracte i la no-discriminació a través de la realització de diagnòstics interns a l’administració local i territorials, les pràctiques habituals de treball i la percepció del personal polític i tècnic davant aquest àmbit; la capacitació dels equips tècnics, l’elaboració de plans d’actuació així com el suport a la posada en marxa d’oficines i serveis per a la no discriminació.

Consulta els diferents recursos a l’abast dels ens locals per promoure la igualtat de tracte i les no-discriminacions a la província de Barcelona.

Publicacions i materials de difusió

Serveis per la no discriminació i la igualtat de tracte. Guia orientativa per a la seva implementació