Catàleg de serveis 2024-2027

El Catàleg de serveis 2024-2027 es configura com l'instrument vertebrador del nostre model de cooperació local. El nou Catàleg, amb natura refermada de catàleg continu i estable, es fonamenta en el convenciment que una oferta a quatre anys vista millora la planificació del territori, simplifica la gestió i contribueix a la sostenibilitat del serveis públics locals.

El Catàleg compta amb un cercador que permet obtenir catàlegs a mida segons diferents criteris (població, termini de sol·licitud, tipus de recurs, matèria...) i on s’inclouen tots els recursos disponibles. Cada recurs conté informació completa dels ens destinataris i dels requisits d’accés, els criteris de valoració i puntuació, els terminis de concessió i condicions d’execució i la justificació.

Els recursos que ofereix el Servei de Suport a les Polítiques de Consum a través del Catàleg de serveis són els següents:

Recurs: Serveis públics de consum (OMIC i OCIC)

Tipus: Recurs econòmic, Fons de prestació

Sol·licitud: sense sol.licitud

Informació addicional: L'objectiu del recurs és fomentar l'atenció prestada pels ens locals a la ciutadania en matèria de consum, tot donant suport a la creació i al funcionament dels serveis públics de consum dels ens locals de la demarcació de Barcelona amb conveni d'adhesió a la Xarxa Local de Consum.

Recurs: Servei de mediació en consum

Tipus: Recurs econòmic, Ajut econòmic

Sol·licitud: PMT

Termini: 31/01/2025

Informació addicional: Foment de la resolució extrajudicial de conflictes en matèria de consum mitjançant el procediment de mediació dels ens locals de la demarcació de Barcelona que disposin de servei públic de consum.

Recurs: Campanyes de control i disciplina de mercat

Tipus: Recurs material

Sol·licitud: PMT

Termini: 30/04/2025

Informació addicional: Recurs de prestació continuada.

Realització de campanyes d'inspecció de consum de caràcter informatiu a establiments situats en mercats municipals, sedentaris o no sedentaris, i en zones comercials determinades, de municipis adherits a la Xarxa Local de Consum de la Diputació de Barcelona. La finalitat de les campanyes és verificar el compliment de la normativa relacionada amb la defensa dels drets de les persones consumidores. S'inspeccionarà un màxim de 100 establiments per campanya.
 

Recurs: Assessorament en matèria de consum

Tipus: Recurs material

Sol·licitud: PMT

Termini: 31/12/2025

Informació addicional: Recurs de prestació continuada.

Acompanyament, assessorament i suport específic als ens locals segons necessitats puntuals amb l'objectiu que aquests puguin endegar, millorar o garantir el seu servei en matèria de consum.

Recurs: Activitats de sensibilització en matèria de consum responsable

Tipus: Recurs material

Sol·licitud: PMT

Termini: De l'01/07/2025 al 31/10/2025

Informació addicional: Les accions de sensibilització en matèria de consum responsable tenen l'objectiu de facilitar als col·lectius especialment protegits (infants, adolescents, gent gran, diversitat funcional, etc.), al teixit comercial i a certs col·lectius municipals, coneixements sobre consum responsable.

Recurs: Oficina Provincial d'Informació al Consumidor (OPIC)

Tipus: Recurs material

Sol·licitud: PMT

Termini: 31/10/2025

Informació addicional: Recurs de prestació continuada.

La gestió i tramitació de les consultes, queixes, reclamacions i denúncies en matèria de consum de la ciutadania mitjançant un servei d'atenció i assessorament personalitzat.

Aquesta prestació es realitza a través de:

  • Les visites periòdiques que les unitats mòbils d'informació al consumidor fan als municipis.
  • La tramitació en línia la resta de dies.

 

Inspecció de consum