28/05/2024 08:11 h.

Resum jornades Comunicació clara, una aproximació interdisciplinària

Vídeo resum de les jornades sobre comunicació tributària clara que es van realitzar els dies 22 i 23 de novembre de 2023.

Les jornades, que es van desenvolupar al Paranimf del Recinte de l’Escola Industrial de la Diputació de Barcelona, van ser inaugurades per Joan Guàrdia, rector de la Universitat de Barcelona i Pilar Díaz, presidenta delegada de l'Àrea de Serveis Generals i Transició Digital de la Diputació de Barcelona i alcaldessa d'Esplugues de Llobregat.

En aquestes jornades es va debatre sobre la percepció per part de la ciutadania i la importància d’una comunicació clara en qüestions tributàries per millorar la comprensió ciutadana i apropi les administracions a les persones.

La primera ponència “Comunicació tributària clara: navegar per la complexitat” va ser impartida per Estrella Montolío de la Universitat de Barcelona. Catedràtica, lingüista, investigadora principal del projecte «El dret a entendre la comunicació tributària» i directora de la Càtedra UB DIBA sobre Comunicació Clara Aplicada a les administracions públiques.

Les jornades van continuar amb taules rodones i ponències que podeu visualitzar en el següent enllaç.

A la cloenda de les jornades van participar: Jesús Gascón, secretari d’Estat d’Hisenda del Govern d’Espanya; Pilar Díaz, diputada de l’Àrea de Serveis Generals i Transició Digital de la Diputació de Barcelona i alcaldessa d’Esplugues de Llobregat; Jordi Garcia, vicerector de Recerca (Universitat de Barcelona); Mercè Segarra, vicerectora d'Emprenedoria, Innovació i Transferència (Universitat de Barcelona) i Estrella Montolío (Universitat de Barcelona).