11/07/2023 13:27 h.

Per què és necessari que les administracions públiques s’adrecin de manera clara?

Comparteix

Jornada El dret a entendre per a personal de l’ORGT i estudiants de la UB.

Jornades realitzades els dies 4 i 5 de maig de 2023 per a la formació i acompanyament d’estudiants de la Universitat de Barcelona i professionals de l’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona amb l’objectiu de millorar la comunicació entre l’ORGT i els contribuents.

Impulsada per la Càtedra UB – DIBA sobre Comunicació Clara aplicada a les Administracions Públiques, els dies 4 i 5 de maig es va realitzar a l’edifici Mestral del Recinte Maternitat la jornada El dret a entendre, adreçada a professionals de l’Organisme de Gestió Tributària (ORGT) de la Diputació de Barcelona i estudiants de la Universitat de Barcelona.

La ciutadania del segle XXI reivindica el dret a entendre la informació i els documents que es reben de les administracions públiques. Per això, des de la Diputació de Barcelona promovem processos de simplificació i clarificació que garanteixin una comunicació clara amb els ciutadans i que permetin establir relacions de confiança entre l’Administració pública i la ciutadania.

Continuant amb les tasques iniciades a l’ORGT per la Càtedra UB – DIBA sobre comunicació clara aplicada a les administracions públiques, l’objectiu de la jornada va ser la formació i acompanyament a estudiants de la Universitat de Barcelona per millorar la comunicació entre l’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona i els contribuents.

Una de les dades més significatives de l’enquesta realitzada a 352 treballadors i treballadores de l’ORGT indica que el 65% de les persones enquestades creuen que per millorar el llenguatge a l’administració pública cal fer servir un llenguatge més proper i clar en tots els documents de l’Organisme de Gestió Tributària.

La finalitat principal de l’Organisme és gestionar i recaptar ingressos de dret públic dels ens públics que han delegat les seves competències en la Diputació de Barcelona, així com la d’assessorar i oferir assistència tècnica en les actuacions de gestió tributària. Gràcies a l’especialització dels més de 800 treballadors d’aquest Organisme i a la xarxa de 105 oficines i punts d’informació s’ofereix un servei d’assistència de proximitat als contribuents.

En El dret a entendre. Per què es necessari que les administracions públiques s’adrecin de manera clara a la ciutadania van participar 16 professionals de l’àmbit administratiu de la gestió i la recaptació d’impostos, amb funcions d’atenció al públic, de diferents oficines de l’ORGT i 16 estudiants en pràctiques de la Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona, del grau de Gestió i Administració Pública, que fan pràctiques curriculars en l’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona.