Formació bàsica per al personal de sala d’espais escènics

07/03/2023 - 21/03/2023 09:00 - 14:30 934 022 978 o.difusioa@diba.cat

Plaça Didó, 1- 08221 (Terrassa) - ESTAE (Escola Superior de Tècniques de les Arts de l'Espectacle)

Destinataris:
Personal de sala dels espais escènics municipals.
Preferentment personal dels espais escènics municipals adherits al Circuit de la Xarxa d'Espais Escènics Municipals.

Presentació

Els públics són un dels valors principals dels espais escènics i la seva acollida és un factor clau en la qualitat i el bon funcionament de l'equipament. Per tal que l'experiència del públic sigui plenament satisfactòria es necessiten professionals preparats, coneixedors del medi i de les funcions que han de desenvolupar.

Aquest curs te com a objectiu establir el marc conceptual de la professió del personal de sala i proporcionar eines per al desenvolupament de les tasques encomanades amb qualitat i professionalitat, que puguin donar la resposta adequada a les necessitats de l'acollida del públic. Alhora, la visió general i àmplia dels temes abordats al curs serviran per afavorir l'alineament estratègic d'acord amb la visió, missió i valors de l'espai escènic.

La millora de les competències del personal que desenvolupa aquestes tasques, requereix una posada al dia de capacitats en diversos aspectes que podem agrupar en dos grans àrees:

•  Les relacionades amb l'atenció, informació i acollida del públic
  •  Les relatives a les actuacions en el marc de la seguretat de l'espectador o la resolució d'incidències (mèdiques, de seguretat...)

Continguts:

• La funció del personal de sala: perfil professional, anàlisi del lloc de treball i funcions
  • Elements de relacions públiques i màrqueting
  • Elements de psicologia: tipus d'espectador, comunicació verbal i no verbal, resolució de conflictes, reclamacions
  • L'acollida del públic: La preparació de l'esdeveniment. Coordinació amb la resta de personal de l'equipament. Tall d'entrades i control d'aforament. Tractament d'autoritats i convidats. Accessibilitat universal. Elements d'higiene en locals d'espectacles. Confort del públic. Protocols en la gestió del clima, neteja, ACS, serveis...
  • Plans d'emergència i evacuació en locals de pública concurrència destinats a espectacles: El dret a la seguretat del públic. Concepte d'emergència. Protocols d'actuació a càrrec del personal de sala. Atenció a les persones amb diversitat funcional en cas d'emergència
  • Incidències: Protocols d'actuació davant una incidència sanitària. PAS. Traumatismes, convulsions, urgències respiratòries, coronàries i obstètriques. Nocions de primers auxilis. Atenció a les persones amb diversitat funcional

PROGRAMA AMB HORARIS

Docents

Pepe Zapata

Expert en públics de la cultura. Actualment és Director del TRESC, la Comunitat de Cultura, i ha estat Comissari del Primer Congrés Internacional d'Espectadors de Teatre, celebrat a Barcelona l'octubre de 2022. Ha ocupat càrrecs de direcció de comunicació, màrqueting i públics en diverses institucions culturals com Grup Focus, Mercat de les Flors, Fundació Alícia i Universitat Pompeu Fabra. Ha estat soci-consultor de TekneCultura, una consultora especialitzada en anàlisi de dades de públics de la cultura. És professor associat de la Universitat de Barcelona de l'assignatura "Les Arts Escèniques". Va iniciar la seva trajectòria professional a l'administració pública municipal, concretament a l'Ajuntament del Prat de Llobregat, com a tècnic comercial.

Maria José Piñar Chelso

Llicenciada en Psicologia i doctora per la UAB. Ha estat professora de Comunicació, Psicologia, Recursos Humans i Qualitat del Servei del Grau de Turisme de la Universitat de Girona i del Grau de Relacions Públiques i Màrqueting de la Universitat de Gal·les i en cursos de formació de hostesses de fires i congressos i hostesses de vol. Actualment és docent a la UNIR dins l'àrea de Màrqueting i Comerç.

Jordi Planas

Titulat "Directeur Technique des Entreprises de Spectacle Vivant" (ISTS). Màster "Sciences de la culture et la Comunicaction: Métiers de la Culture, option Directeur Technique" (Univ. Avignon-Vaucluse). Graduat en Art Dramàtic, especialitat escenografia. Tècnic Superior en Prevenció de Riscos Laborals. Professor de l'Escola Superior de Tècniques de les Arts de l'Espectacle de l'Institut del Teatre i la Fundació Politècnica de Catalunya (Universitat Politècnica). Ha treballat com a Director Tècnic i també com a luminotècnic i il·luminador en diversos teatres i companyies (Teatre Nacional de Catalunya, Gran Teatre del Liceu, Centre Dramàtic de la Generalitat entre d'altres). Realitza tasques de consultoria escènica.

Marta Sanz

Infermera especialitzada en emergències. Diplomada en Infermeria a la EU Creu Roja de Terrassa (adscrita a la UAB). Màster en Urgències hospitalàries i Màster en Urgències i emergències extrahospitalàries. Postgrau en Emergències extrahospitalàries i Postgrau en Atenció Primària. Ha treballat 10 anys al servei d’Urgències de l’HUMT, compaginant aquesta tasca amb la docència, durant 6 anys a l’EUIT de Terrassa on realitzava classes d’emergències extrahospitalàries i propedèutiques en forma de tallers teòrico-pràctics. A l’actualitat desenvolupa la seva tasca laboral al CUAP Granollers i a la Central de coordinació del Servei d’emergències mèdiques de Catalunya (SEM).

(PREINSCRIPCIONS TANCADES)

Localització Google Maps