Els plans estratègics de cultura: creació, desenvolupament i avaluació

20/06/2023 09:30 - 13:30 +34934022565 oerc.formacio@diba.cat

c. Montalegre, 7 (08001 - Barcelona)

La planificació estratègica cultural és un procés d’anàlisi, reflexió i debat realitzat conjuntament amb els agents més significatius del territori amb la voluntat d’establir uns objectius a mitjà i llarg termini; definir les accions i els projectes concrets per assolir-los, i establir un sistema de seguiment i avaluació. És de gran ajuda per als municipis a l’hora de consensuar una visió compartida del futur i establir un marc de treball per al desenvolupament de polítiques culturals.

Els objectius del curs són:

• Aprofundir en la conceptualització i metodologia de la planificació estratègica cultural, amb les diferents fases del procés
  • Aprendre a partir d’una dinàmica participativa i del treball en grup sobre casos pràctics
  • Treballar conjuntament per visualitzar els punts clau dels processos de planificació estratègica a cada fase

El curs és una gran oportunitat per aprendre les eines bàsiques de la planificació estratègica, en un moment en què s’obren oportunitats amb els nous equips de govern que es constituiran després de les eleccions municipals.

20 de juny

• 09:30 h - 09:45 h: Marc del curs en la trajectòria del programa d’Assessoraments del CERC. Presentació dels objectius. Eugènia Argimon, tècnica del CERC
  • 09:45 h - 10:05 h: Presentació dels assistents. Dinamitza: Helena Minuesa, tècnica del CERC
  • 10:05 h - 10:25 h: Conceptualització de la planificació estratègica. Guillem Miralles, tècnic del CERC