El treball conjunt amb els agents culturals dels municipis

27/04/2023 10:00 - 14:00 Presencial +34934022565 oerc.formacio@diba.cat

c. Montalegre, 7 - 08001 (Barcelona)

Treballar amb els agents culturals del municipi ha passat de ser una opció a esdevenir una necessitat ineludible. Avui dia no es pot emprendre una programació municipal i un desplegament de polítiques culturals que no tingui en compte els agents que intervenen en cada localitat. Aquests agents són molt diversos, responen a interessos diferents i cal establir lligams i vinculacions particulars amb cadascun d’ells. Això vol dir una feina suplementària, però a canvi es guanya la implicació de la població en les activitats i els objectius culturals del municipi. Aquest curs vol dotar d’eines i estratègies per tenir un tracte fluid i fructífer amb els agents que operen en els nostres pobles i ciutats.

El paper de primer ordre dels agents culturals

El curs vol mostrar la importància dels agents culturals en la vida del municipi, tot establint relacions i lligams amb els agents per implicar-los en les activitats i polítiques culturals municipals. Per aconseguir aquest objectiu s’han de determinar les tipologies dels diversos agents i obrir una reflexió sobre les potencialitats i els límits de la col·laboració entre la població i els ajuntaments. Avui dia és bàsic descobrir i potenciar el talent local i establir-hi aliances i vinculacions. I al mateix temps no podem oblidar les desigualtats que existeixen en la nostra societat, la qual cosa també afecta l’agència i la capacitat d’accés dels agents.

27 d’abril

• 10:00 - 10:30 h: Conceptes clau. Drets culturals i acció comunitària. Infografies corporals. Anàlisi de les diverses realitats representades en el grup de participants
  • 10:30 - 12:00 h: Dinàmiques de la sospita. Metodologies de mapatge amb la incorporació de les desigualtats en la participació de la vida cultural dels municipis
  • 12:00 - 13:30 h: Dinàmiques de la sorpresa. Metodologies per a l’anàlisi d’oportunitats i disseny col·laboratiu de projectes amb els agents culturals del territori a partir d’oportunitats
  • 13:30 - 14:00  h: Dinàmica de tancament de la sessió

Docents

Senén Roy i Català

Actualment, responsable del programa de mediació cultural de Roca Umbert Fàbrica de les Arts de l'ajuntament de Granollers. Consultor en polítiques de drets culturals, especialitzat en mediació cultural i acció comunitària. Expertesa en processos de canvi d'administracions públiques i equipaments culturals, per tal de promoure els drets culturals i enfortir el treball col·laboratiu dins l'administració.
Educador social de formació. Màster en polítiques socials i acció comunitària. Professor de la Facultat d'Educació de la Universitat de Barcelona i membre del Consell de Redacció dels Quaderns d'Educació Social, revista del Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya.

(PREINSCRIPCIONS TANCADES)