11/01/2019 14:28 h.

Oberta des del 14 de gener la convocatòria de subvencions per a entitats 2019

Del 14 de gener al 4 de febrer de 2019 (ambdós inclosos)

Del 14 de gener al 4 de febrer de 2019 (ambdós inclosos) està oberta la convocatòria de subvencions a favor d’entitats sense finalitat de lucre en els àmbits de Benestar Social, Igualtat i Ciutadania, Respir i Serveis complementaris a la tutela.

Es destinen a la convocatòria 2,275.000€, dels quals 1,400.000 € correspon a projectes relacionats amb l'àmbit de Benestar Social, 375.000 € a Igualtat i Ciutadania, i 500.000 € a Respir per a famílies cuidadores de persones amb discapacitat i/o malaltia mental i Serveis de tutela.

La convocatòria haurà de tramitar-se a través de la seu electrònica de la Diputació de Barcelona (https://seuelectronica.diba.cat/tramits-ciutadania/).

Enguany, i com a novetat, a banda de la memòria descriptiva del projecte i el pressupost previst pel qual es demana la subvenció, es valorarà l’aportació d’un document de l’ajuntament o ajuntaments de la demarcació de Barcelona (només dels municipis menors de 300.000 habitants) on es fa l’activitat, declarant l’interès i suport per al projecte (només per als àmbits de Benestar Social i Respir i serveis complementaris a la tutela). No obstant, la presentació d’aquest document no és un requisit obligatori per a la presentació de la subvenció.

Les subvencions volen fomentar projectes o activitats d’interès públic o social que tinguin per finalitat afavorir les actuacions d’inclusió, de cohesió i de promoció social, la promoció de la igualtat de drets i deures entre totes les persones, així com el suport a les activitats de Respir que portin a terme les entitats socials dins de l’àmbit territorial de la demarcació de Barcelona i aquells projectes que tinguin com a finalitat iniciar o potenciar l’àmbit social dels serveis tutelars, que promoguin la millora de la qualitat de vida de les persones tutelades i la defensa dels seus drets.