Sistema d'ordenació
En el món de l’arxivística el sistema d’ordenació fa referència al criteri a través del qual s’ordenen les diferents sèries documentals. Aquest criteri pot ser alfabètic, cronològic, geogràfic o numèric, tot i que normalment la documentació està organitzada segons l’ordre que va establir el productor dels fons originàriament. En el cas que no sigui possible restablir l’ordre original, el personal que treballa als arxius en decidiran un amb l’objectiu de simplificar la recerca.
Cal recordar que el respecte a l’ordre original és un dels principis fonamentals de la disciplina arxivística.
Foto: AGDB
La teva privacitat és la nostra prioritat
Per protegir la teva intimitat, abans de continuar volem assegurar-nos que saps que, tant nosaltres com els nostres col·laboradors, utilitzem algunes “cookies” a la web per a facilitar-te l’ús:
- Pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques, amb les que no es recull informació dels usuaris ni es registren les adreces IP d’accés.
- Pròpies i de tercers per a garantir el funcionament bàsic, com la sessió d'usuari, i aspectes de personalització, com l'idioma de les nostres pàgines.
Guardem l’acceptació de cookies durant 30 dies per a millorar l’experiència de navegació. Recorda que pots eliminar les cookies del teu navegador. - De tercers per mostrar-te informació de les nostres xarxes socials, com Facebook, X, YouTube, etc. A l’accedir a aquests llocs web podràs decidir si acceptes o no les seves polítiques de privacitat i de cookies.