Seminari web: presentació de la Programació d'Activitats XAUL 2024-2025

01.07.2024

La Comunitat de Coneixement de la Xarxa d'Agendes Urbanes Locals (XAUL), va celebrar una sessió virtual dedicada a exposar la Programació d'activitats per al període 2024-2025, novetats i avanços en la redacció i implementació de les agendes locals.

El passat 25 de juny, es va dur a terme el seminari web organitzat per la Xarxa d'Agendes Urbanes Locals (XAUL), centrat en la programació d'activitats per al 2024-2025. L'esdeveniment va començar amb una salutació i benvinguda a càrrec de Maria Xalabarder, gerent de Serveis d'Habitatge Urbanisme i Activitats (GSHUA).

Pilar Cervantes, cap de Servei d'Urbanisme, va donar la benvinguda als nous ens locals adherits a la XAUL: els municipis de Cardedeu, Casserres, Centelles, Gallifa, Navarcles i el Consell Comarcal del Baix Llobregat. A continuació, va presentar l'informe de situació de la XAUL, amb detalls sobre l'estat actual, el nou suport econòmic i els avanços en la redacció i implementació de les agendes urbanes locals. Les quatre convocatòries llançades fins al moment suposen un total de 26 agendes urbanes locals i 3 supralocals en diferents estadis del procés: implementació, redacció o a punt d'iniciar-se.

La presentació de la planificació d'activitat anual, va ser el punt central del seminari web i es van presentar els nous grups de treball. Aquests són una continuïtat i evolució dels grups que estaven operant fins ara. També, es va exposar un calendari anual per al període 2024-2025, amb els esdeveniments i activitats per a l'any vinent: sessions formatives, seminaris i reunions dels grups de treball. Aquestes activitats estan dissenyades per fomentar la col·laboració, l'intercanvi de bones pràctiques i el desenvolupament de capacitats entre els municipis membres.

Les pròximes fites són el II Fòrum Agendes Urbanes Locals,  que tindrà lloc el 28 d'octubre, i la participació en el  World Urban Forum al Caire del 4 al 8 de novembre. Cal destacar també,  la intervenció a la Jornada sobre d'Agendes Urbanes a la Mediterrània del passat 27 de juny.

Després del torn obert de paraules, Maria Xalabarder va cloure la sessió agraint la participació i les aportacions dels assistents, i va destacar que es tindran en compte per reforçar la implementació de l'Agenda Urbana Local al territori.