El Fòrum de les Agendes Urbanes Locals celebrarà la seva segona edició a finals d’octubre

04.10.2024

Després d’una primera edició centrada al disseny de les estratègies de desenvolupament urbà integrat, aquesta segona edició s’orientarà a la implementació i desplegament d’aquestes estratègies.

Barcelona acollirà la segona edició del Fòrum de les Agendes Urbanes locals el proper 28 d’octubre. L’esdeveniment biennal, organitzat per la Diputació de Barcelona, es concep com a punt de trobada per a compartir i posar en valor la feina que s’està portant a terme als diferents municipis barcelonins a l’àmbit de l’Agenda Urbana.

Un dels projectes prioritaris de la Diputació és el de l’impuls de les Agendes Urbanes a escala local. En aquesta línia, la Xarxa d’Agendes Urbanes Locals de la demarcació de Barcelona (XAUL) ofereix suport i assistència als municipis de la província per al disseny i la implementació dels plans d’acció locals.

Sota el títol “Del disseny a la implementació”, el programa inclourà diferents perspectives de l’Agenda Urbana, fent un repàs des de l’àmbit global, estatal i regional, fins arribar a la seva aplicació a nivell local.

Hi haurà ocasió de conèixer el treball d’altres territoris, oferint així una visió més àmplia i variada sobre la implementació d’estratègies integrades de ciutat. També es posarà en valor el poder de la col·laboració per a impulsar el desenvolupament urbà sostenible i s’abordaran aspectes fonamentals a l’hora d’implementar les Agendes com són el finançament, la participació, la governança o la digitalització.

A més, els municipis que actualment formen part de la XAUL ratificaran el seu compromís amb l’Agenda Urbana i l’impuls del desenvolupament urbà sostenible. La feina conjunta, l’alineació de polítiques i recursos, la millora del marc regulador i la transferència de coneixement són alguns dels aspectes que defensa el Manifest de les Agendes Urbanes Locals.

El Fòrum de les Agendes Urbanes Locals serà també l’escenari on es donarà a conèixer el projecte Ciutats que es superen d’ONU Habitat. El programa de Nacions Unides per als Assentaments Humans ha seleccionat sis municipis de l’estat pels seus projectes singulars que promouen territoris més sostenibles. Així, representants institucionals presentaran el protocol d’intencions que posteriorment quedarà formalitzat al marc del World Urban Forum que es celebrarà al Cairo a principis de novembre.

Més informació, programa complet i formulari d’inscripcions