11/05/2020 18:31 h.
La Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Santa Susanna aposten per ser una destinació turística intel·ligent i sostenible
Amb la voluntat de combinar el respecte amb el medi ambient i el desenvolupament tecnològic, la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Santa Susanna han unit esforços per convertir el municipi maresmenc en una destinació turística intel·ligent i sostenible.
En aquest sentit, el projecte permetrà aprofitar la tecnologia per aconseguir disposar de més informació per posar-la al servei de la comercialització de la destinació.
A més, també es treballa perquè, a les platges del municipi, hi hagi un servei de wifi gratuït. Això permetria, d’una banda, donar un millor servei als visitants però, alhora, també poder saber quins són els seus gustos i desitjos, amb la voluntat de poder millorar la qualitat dels serveis que s’ofereixen.
El diputat d'Innovació, Governs Locals i Cohesió Territorial, Josep Arimany, recorda que des de la Diputació de Barcelona es treballa també per impulsar «els municipis mitjans i petits en la transformació cap a municipis smart» per tal que «tots el municipis tinguin les mateixes oportunitats, amb l'objectiu de construir entorns sostenibles, inclusius i equitatius que assegurin el benestar de tots els ciutadans i ciutadanes».
D'altra banda, l’alcalde de Santa Susanna, Joan Campolier, assegura que el municipi té «tots els actius al nostre abast amb un entorn mediambiental que és l’enveja de molts» i que, per aquest motiu, cal tenir «la mirada posada en la Santa Susanna dels pròxims vint anys. I això passa per la combinació de tecnologia i respecte per al medi ambient».
En aquest projecte, l’aposta per la tecnologia permetria prioritzar una mobilitat sostenible, amb la voluntat de reduir l’ús del vehicle privat dins del casc urbà del municipi. Això possibilitaria disposar de més carrils bici i de vehicles elèctrics, millor xarxa pública de transport, espais de vianants i, sobretot, aparcament estratègicament situats.
Amb aquest projecte, Santa Susanna farà un pas endavant en els objectius de la Unió Europea en matèria de turisme. Cal tenir en compte que, a la ciutat, el turisme representa el 70% del PIB i compta amb 13.000 places hoteleres i 3.100 de càmping.
Font: Diputació de Barcelona
Your privacy is our priority
To protect your privacy, before continuing we want to make sure that you know that, both we and our collaborators, use some “cookies” on the website to facilitate its use:
- Own and third party for statistical purposes, with which no user information is collected nor access IP addresses are recorded.
- Our own and third parties to guarantee basic functioning, such as the user session, and personalization aspects, such as the language of our pages.
We save the acceptance of cookies for 30 days to improve the browsing experience. Remember that you can delete cookies from your browser at any time. - From third parties to show you information from our social networks, such as Facebook, X, YouTube, etc. By accessing these websites you can decide whether or not you accept their privacy and cookie policies.