Societat - 22/09/2017 13:50 h. - Marisa Díez
La Diputació de Barcelona ofereix al Baix Llobregat assessorament especialitzat i gratuït en reclamacions per les clàusules abusives dels bancs
- La Diputació ha signat un conveni amb el Col·legi d’Advocats de Sant Feliu de Llobregat, pel qual finança el desplaçament d’advocats especialitzats a les dependències dels Serveis Públics de Consum perquè assessorin els consumidors
- La Diputació està estenent aquest servei per la demarcació signant acords amb altres col·legis d’advocats
La diputada de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona, Laura Martínez, i la vicedegana de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Sant Feliu de Llobregat, Eva Ribó, han presentat avui, a la seu del Col·legi, el conveni de col·laboració entre ambdues institucions per proporcionar atenció personalitzada i gratuïta als consumidors del Baix Llobregat en relació als litigis amb entitats financeres per la inclusió de clàusules abusives en contractes hipotecaris.
La diputada Laura Martínez ha destacat la «ràpida reacció de la Diputació, davant d’una problemàtica molt important pel nombre de població afectada, perquè té relació amb un bé de primera necessitat i pel gran import de la reclamació». I ha explicat que fa mesos que «la corporació està duent a terme accions de suport: conscienciació de la ciutadania; assessorament directe a través dels Serveis Públics de Consum -per als municipis on no hi ha oficina pròpia, a través de les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor que té la corporació-, o formació dels tècnics».
Laura Martínez ha explicat que «en alguns casos més complexos es fa necessària la intervenció d’un lletrat especialitzat, i d’aquí es deriva la col·laboració amb els col·legis professionals, en aquest cas, amb el Col·legi d’Advocats de Sant Feliu de Llobregat».
Per la seva banda, la vicedegana del Col·legi d’Advocats de Sant Feliu de Llobregat, Eva Ribó, ha valorat l’acord i ha remarcat que «l’objectiu del Col·legi és apropar la justícia i la legalitat a la ciutadania» i que «és molt important oferir aquest assessorament legal i fer que els ciutadans siguin coneixedors dels seus drets».
L’acord preveu el desplaçament d’advocats especialitzats a les dependències dels Serveis Públics de Consum dels ajuntaments de la comarca, que atendran de forma individualitzada, amb visita prèvia concertada, les consultes dels consumidors. A més, els consumidors també rebran informació específica en relació a la justícia gratuïta si decideixen acudir a la via judicial.
El conveni presentat avui donarà cobertura als ciutadans i ciutadanes de més de 20 municipis de la comarca del Baix Llobregat, mitjançant els Serveis Municipals de Consum d’Abrera, Cervelló, Esparreguera, Esplugues de Llobregat, Martorell, Molins de Rei, Olesa de Montserrat, Pallejà, Sant Andreu de la Barca, Sant Esteve Sesrovires, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Sant Vicenç dels Horts i Vallirana.
Les visites es podran concertar directament en les oficines municipals fins al mes de desembre. En aquest termini, s’oferiran un total de 156 hores de servei cada mes.
Alhora, la Diputació garantirà que els consumidors de municipis de la comarca que no disposen de Servei Públic de Consum propi puguin gaudir del mateix servei en condicions similars. En aquest cas els interessats hauran de sol·licitar el servei en el seu Ajuntament, i un cop realitzada la petició, tècnics de consum de la Diputació contactaran telefònicament amb els afectats per acordar una atenció presencial en el municipi més proper als seu domicili que disposi de servei efectiu.
Assessorament gratuït a tota la demarcació
La Diputació de Barcelona està estenent aquest servei d’assessorament personalitzat sobre clàusules abusives per part dels lletrats a tota la demarcació, a partir de la signatura de convenis amb altres col·legis d’advocats.
Aquests acords amb els col·legis professionals se sumen a les accions de suport als consumidors que la Diputació està impulsant des de fa mesos per acompanyar-los en les seves reclamacions per les clàusules abusives. Justament per atendre aquests casos, la corporació ha augmentat enguany fins als 2 milions d’euros el pressupost destinat als Serveis Públics de Consum de la demarcació. També ha intensificat la formació específica als tècnics d’aquests Serveis (77 municipals i 7 comarcals) i ha contractat les associacions de consumidors més representatives per fer 150 xerrades i tallers arreu del territori.
<< Tornar al llistat de notes de premsa
Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi
Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.
Your privacy is our priority
To protect your privacy, before continuing we want to make sure that you know that, both we and our collaborators, use some “cookies” on the website to facilitate its use:
- Own and third party for statistical purposes, with which no user information is collected nor access IP addresses are recorded.
- Our own and third parties to guarantee basic functioning, such as the user session, and personalization aspects, such as the language of our pages.
We save the acceptance of cookies for 30 days to improve the browsing experience. Remember that you can delete cookies from your browser at any time. - From third parties to show you information from our social networks, such as Facebook, X, YouTube, etc. By accessing these websites you can decide whether or not you accept their privacy and cookie policies.