Economia - 25/07/2016 16:00 h. - Ramon Viladomat

La Diputació de Barcelona i Banc Sabadell impulsen millores al Codi de bones pràctiques bancàries

Per primer cop, la Diputació de Barcelona inclou clàusules socials dins el Programa de Crèdit Local amb els ajuntaments i entitats municipals. El conveni amb Banc Sabadell, signat avui entre la presidenta de la Diputació, Mercè Conesa  i el sotsdirector general de Banc Sabadell, Eduardo Currás de Don Pablos, contempla mesures en l'àmbit dels desnonaments o la dació en pagament, que formen part del Codi de bones pràctiques bancàries. 

Foto: Judit Contreras / Diputació de Barcelona

Amb la implantació d'aquestes millores, Banc Sabadell es compromet a no realitzar cap actuació de desnonament de residència habitual als clients de l'entitat, vulnerables o amb risc d'exclusió social, en el marc dels processos judicials d'execució hipotecària; així com negociar possibles solucions amb els afectats.

D'altra banda, l'entitat bancària també oferirà la possibilitat de lloguer social als deutors hipotecaris vulnerables o en risc d'exclusió social.

Aquestes millores estan incloses a l'acord entre la Diputació de Barcelona i Banc Sabadell que impulsa el Programa de Crèdit Local 2016/2017, i que permetrà als ajuntaments i entitats municipals descentralitzades reduir els costos financers dels préstecs dels municipis destinats a noves inversions.

Així, les entitats locals podran acollir-se a operacions de préstecs a llarg termini, a actuacions relacionades amb millores a la tresoreria i a línies de préstecs pont per a inversions finançades amb subvencions.

Prevenció i treball en xarxa

La Diputació de Barcelona impulsa, des de fa quatre anys, el Servei d'Intermediació en Deutes de l'Habitatge, que busca oferir assessorament legal especialitzat i gratuït a les persones que el necessitin i, si cal, intermediació amb les entitats financeres per pactar una solució. Entre el 2013 i el 2014, aquest servei va atendre a més de 1.500 persones i va resoldre un 76% dels casos.

La corporació també impulsa la tasca preventiva de detectar el risc des que comencen els problemes econòmics i aportar solucions en l'àmbit de la mediació. El procés també redueix al màxim els tràmits que ha de fer l'usuari, amb un model de gestió que permet actuar com a finestreta única.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.