Societat - 24/10/2017 13:30 h. - Marisa Díez
La Diputació de Barcelona assessora els consumidors del Vallès Oriental en les reclamacions per clàusules abusives dels bancs, amb la col·laboració del Col·legi d’Advocats de Granollers
- La Diputació ha estès aquest servei per tota la demarcació a través de la signatura de convenis amb els col·legis d’advocats de Barcelona, Manresa, Mataró, Sabadell, Sant Feliu de Llobregat, Vic i Granollers
- Per aquests convenis, els lletrats es traslladen a 76 Serveis Públics de Consum per prestar atenció personalitzada, especialitzada i gratuïta durant gairebé 1.000 hores al mes
La vicepresidenta quarta de la Diputació de Barcelona, Meritxell Budó, i el degà de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Granollers, Josep Medina, han presentat avui, a la seu del Col·legi, el conveni de col·laboració entre ambdues institucions per proporcionar atenció personalitzada i gratuïta als consumidors del Vallès Oriental en relació als litigis amb entitats financeres per la inclusió de clàusules abusives en contractes hipotecaris. La Diputació ha estès aquest servei per tota la demarcació signant acords també amb els col·legis d’advocats de Barcelona, Manresa, Mataró, Sabadell, Sant Feliu de Llobregat i Vic.
La vicepresidenta de la Diputació, que estat acompanyada de la diputada de Salut Pública i Consum, Laura Martínez, ha destacat que «la Diputació està duent a terme des de fa mesos accions de suport davant d’aquesta problemàtica: conscienciació de la ciutadania, formació dels tècnics i assessorament directe a través dels Serveis Públics de Consum».
Budó ha recordat que «la Diputació dona suport als municipis en la seva tasca per a la defensa del consumidor, a través de les Oficines Municipals d’Informació als Consumidors (OMIC), i per als municipis que no en tenen, a través de les unitats mòbils de la corporació, que es desplacen pel territori per atendre gratuïtament consultes i reclamacions».
També ha remarcat que «en el tema de les clàusules abusives en préstecs hipotecaris hi ha clarament la vulneració d’un dret del consumidor i cal que les oficines d’atenció al consumidor estiguin preparades per atendre correctament la ciutadania i defensar-la de la millor manera possible». I ha dit que, per això, «en alguns casos més complexos es fa necessària l’expertesa d’un advocat especialista, i d’aquí es deriva la col·laboració amb els col·legis professionals, en aquest cas, amb el Col·legi d’Advocats de Granollers».
L’acord preveu el desplaçament d’advocats especialitzats a les dependències dels Serveis Públics de Consum dels ajuntaments de la comarca, que atendran de forma individualitzada, amb visita prèvia concertada, les consultes dels consumidors. A més, aquests rebran informació específica en relació a la justícia gratuïta si decideixen acudir a la via judicial.
El conveni presentat avui dona cobertura als ciutadans i ciutadanes de la comarca, mitjançant els Serveis Municipals de Consum de quinze municipis -Sant Fost de Campsentelles, Montmeló, Llinars del Vallès, la Llagosta, Lliçà d’Amunt, la Garriga, Canovelles, Montornès del Vallès, Caldes de Montbui, Sant Celoni, Cardedeu, Parets del Vallès, les Franqueses del Vallès, Mollet del Vallès, Granollers-, i del Consell Comarcal del Vallès Oriental.
Assessorament gratuït a tota la demarcació
La Diputació de Barcelona ha estès aquest servei d’assessorament personalitzat sobre clàusules abusives per part dels lletrats a tota la demarcació, a partir de la signatura de convenis amb els col·legis d’advocats de Barcelona, Manresa, Mataró, Sabadell, Sant Feliu de Llobregat, Vic i Granollers.
Hi ha un total 76 punts de servei, que presten atenció especialitzada i individualitzada durant gairebé 1.000 hores al mes. El servei es prestarà fins al desembre d’aquest any, i probablement es prorrogarà.
Aquests acords amb els col·legis professionals se sumen a les accions de suport als consumidors que la Diputació està impulsant des de fa mesos per acompanyar-los en les seves reclamacions per les clàusules abusives. Justament per atendre aquests casos, la corporació ha augmentat enguany fins als 2 milions d’euros el pressupost destinat als Serveis Públics de Consum de la demarcació.
També ha intensificat la formació específica als tècnics d’aquests Serveis (77 municipals i 7 comarcals) i ha contractat les associacions de consumidors més representatives per fer 150 xerrades i tallers arreu del territori. Recordem que en els 224 municipis que no tenen Servei Públic de Consum, la Diputació atén les persones consumidores amb les visites de les Unitats Mòbils d’Atenció als Consumidor (UMIC).
<< Tornar al llistat de notes de premsa
Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi
Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.
Your privacy is our priority
To protect your privacy, before continuing we want to make sure that you know that, both we and our collaborators, use some “cookies” on the website to facilitate its use:
- Own and third party for statistical purposes, with which no user information is collected nor access IP addresses are recorded.
- Our own and third parties to guarantee basic functioning, such as the user session, and personalization aspects, such as the language of our pages.
We save the acceptance of cookies for 30 days to improve the browsing experience. Remember that you can delete cookies from your browser at any time. - From third parties to show you information from our social networks, such as Facebook, X, YouTube, etc. By accessing these websites you can decide whether or not you accept their privacy and cookie policies.