16/06/2021 17:15 h.
Respir per a persones amb discapacitat intel·lectual
Documentació a adjuntar per tramitar la sol·licitud
La documentació només l’haureu d’aportar amb la primera petició de l’any de la persona usuària, excepte que hi hagi canvis i/o actualitzacions.
Per a tramitar la sol·licitud, cal aportar la documentació següent:
Persones que n’hagin gaudit en anys anteriors:
- Si hi ha revisió, fotocòpia del resum del dictamen tecnicofacultatiu de la valoració o revisió del grau de discapacitat emès per l’òrgan corresponent del Departament Drets Socials de la Generalitat de Catalunya o per l’organisme corresponent d’una altra comunitat autònoma.
- Informe mèdic vigent emès com a màxim 3 mesos abans de cursar la sol·licitud[1].
- Pauta farmacològica actualitzada (recepta electrònica).
- Informe social emès pel treballador/a social o l’educador/a social.
- Informe educatiu o del recurs de referència emès com a màxim 12 mesos abans de cursar la sol·licitud[2].
- Informe de fisioteràpia (si en té).
- En cas de ser major d’edat també caldrà aportar el document de declaració responsable.
Persones que sol·liciten una primera estada:
- Fotocòpia del DNI/NIE i de la targeta sanitària de CatSalut (únicament s’ha d’aportar quan l’interessat s’oposi a que la Diputació de Barcelona consulti les dades d’ofici).
- Fotocòpia del resum del dictamen tecnicofacultatiu de la valoració o revisió del grau de discapacitat emès per l’òrgan corresponent del Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya o per l’organisme corresponent d’una altra comunitat autònoma.
- Informe mèdic vigent emès com a màxim 3 mesos abans de cursar la sol·licitud (1).
- Pauta farmacològica actualitzada (recepta electrònica).
- Informe social emès pel treballador/a social o l’educador/a social.
- Informe educatiu o del recurs de referencia emès com a màxim 12 mesos abans de cursar la sol·licitud (2).
- Informe de fisioteràpia (si en té).
- Si la persona està incapacitada, sentencia de nomenament de tutor/a.
- En cas de separació legal dels progenitors, sentència que estableixi el règim de guarda i custòdia de la persona.
- En cas de ser major d’edat, també caldrà aportar el document de declaració responsable.
D'altra banda, us adjuntem la Guia per a la tramitació de la sol·licitud electrònica del programa Respir per a persones amb discapacitat intel·lectual, per si necessiteu consultar-la.
[1] En el moment de l’ingrés, el centre haurà de disposar d’una pauta de medicació i d’un informe mèdic emès com a màxim durant els 3 mesos anteriors a l’ingrés. També s’haurà de presentar de nou la pauta de medicació i l’informe mèdic quan es produeixi qualsevol modificació de l’estat de salut de la persona. L’informe mèdic ha d’aportar informació sobre dades personals, malalties actives, al·lèrgies i contraindicacions, medicació prescrita, règim dietètic, atencions sanitàries o d’infermeria, etc.
[2] Cal que l’informe educatiu inclogui informació sobre les activitats de la vida diària, la socialització, les motivacions lúdiques i altres aspectes que puguin contribuir a una adaptació millor al centre.