15/03/2021 09:13 h.
Mataró se suma a la celebració del Dia Mundial del Consumidor
Enguany, sota la coordinació de la Diputació de Barcelona, proposa enfocar la mirada en evitar els fraus a les compres a Internet. Fer conèixer els drets com a persones consumidores i les vies de reclamació són les principals funcions d’aquest servei municipal.
L’OMIC garanteix la defensa i la protecció dels drets de les persones consumidores, oferint orientació i assessorament amb relació a la tramitació de les seves queixes, reclamacions i denúncies. Durant tot l’any, l’OMIC atén a la ciutadania amb dubtes o reclamacions, fa tallers específics a centres escolars, participa mensualment en un programa de Mataró Audiovisual per divulgar i abordar temàtiques específiques de consum i fa campanyes informatives. Aquesta tasca divulgativa i informativa pren força al voltant del 15 de març que és quan se celebra el Dia Mundial del Consumidor.
Mataró, com a ciutat de la Xarxa Local de Consum de la Província de Barcelona, se suma enguany a la campanya de la Diputació de Barcelona (DIBA) que posa èmfasi en les compres segures a Internet amb el lema “Evita els fraus a les compres a Internet”.
Consells més importants per compres a Internet
- Dret a ser informats per la plataforma de comerç electrònic, en un lloc visible i de fàcil accés, del seu nom o denominació social i de les dades de contacte: domicili, adreça de correu electrònic i qualsevol altra dada que permeti una comunicació directa i efectiva, com ara un telèfon.
- Dret a obtenir informació acurada i veraç dels productes i serveis posats a la venda.
- Dret a ser informats per la plataforma de comerç electrònic que la botiga en línia ens faciliti, abans de qualsevol transacció, de tota aquella informació que afecta el procés de compra: preu, despeses d’enviament, dates de lliurament, terminis de devolució, costos addicionals i formes de pagament.
- Dret a utilitzar mitjans de pagament segurs.
- Dret a manifestar el consentiment de compra de forma expressa i inequívoca, i a rebre una confirmació de la venda que inclogui les condicions de contractació en un suport durador.
- Dret a rebre la comanda en un termini màxim de 30 dies, llevat que es pacti un altre termini. L’empresari o venedor haurà d’assumir tots els riscos durant el transport del producte.
- Dret a renunciar a la compra durant un termini de 14 dies a comptar des del dia següent de la recepció del producte o la contractació d’un servei sense necessitat de justificar la nostra decisió
- Dret a la garantia del producte en les mateixes condicions que si s’hagués comprat presencialment en un comerç tradicional.
- Dret a conèixer els codis de conducta als quals està adherit el comerç i la manera de consultar-los electrònicament.
- Dret a conèixer les condicions d’ús de les dades personals recollides en el procés de compra, a saber on aniran a parar i com sol·licitar l’accés, la rectificació o l’oposició a l’ús d’aquestes dades. Aquests drets estan reforçats amb el dret de supressió o dret a l’oblit, i el dret a la portabilitat de les dades.
Your privacy is our priority
To protect your privacy, before continuing we want to make sure that you know that, both we and our collaborators, use some “cookies” on the website to facilitate its use:
- Own and third party for statistical purposes, with which no user information is collected nor access IP addresses are recorded.
- Our own and third parties to guarantee basic functioning, such as the user session, and personalization aspects, such as the language of our pages.
We save the acceptance of cookies for 30 days to improve the browsing experience. Remember that you can delete cookies from your browser at any time. - From third parties to show you information from our social networks, such as Facebook, X, YouTube, etc. By accessing these websites you can decide whether or not you accept their privacy and cookie policies.