La IA aplicada a la comunicació municipal
L’ús de la intel·ligència artificial (IA) a la tasca comunicativa dels ens locals pot aportar, com en altres sectors de la comunicació, múltiples beneficis i millorar l’eficiència i l’eficàcia de la feina que desenvolupen els professionals de la comunicació municipal.
Per tal que això sigui possible, però, és necessari conèixer bé les diferents eines existents i els potencials impactes positius i negatius de la seva utilització. També cal tenir molt en compte les vessants ètica, de privacitat i de transparència de la IA en relació amb el servei públic que s’ofereix a la ciutadania des dels ens locals.
Per tal de donar resposta a les nombroses preguntes que ens fem sobre l’ús de la IA, la II Jornada de Comunicació Municipal la dediquem de manera monogràfica a reflexionar, debatre i aprendre sobre què és i com es pot utilitzar de la millor manera possible. I ho fem amb la mateixa voluntat de la primera edició, la d’integrar el major nombre possible de punts de vista i d’àmbits professionals que formen la comunicació corporativa.
Dimecres, 23 d'octubre del 2024
Espai Francesca Bonnemaison
Carrer de Sant Pere Més Baix, 7 · Barcelona
9.00 h
Benvinguda a càrrec de Lluïsa Moret (presidenta de la Diputació de Barcelona), Joan Maria Morros (degà del Col·legi de Periodistes de Catalunya) i Miquel Campmany (degà del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya)
9.15 h
Conferència inaugural: «La IA com a aliada del comunicador municipal: casos pràctics i aplicacions immediates. Experiències i aprenentatges compartits des de RTVE», a càrrec de Pere Vila (director d’Estratègia Tecnològica i Innovació Digital de RTVE i doctor en Telecomunicacions per la Universitat Politècnica de Catalunya)
10.00 h | 1a sessió
«Ús de la IA per a la cerca d’informació. Exemple de com usar la IA per a l’organització d’esdeveniments», a càrrec d'Andrés Navarro (Managing Director de Be Republic)
11.00 h
Pausa cafè
11.30 h | 2a sessió
«Tècniques per crear textos, imatges i vídeos amb IA per al departament de comunicació dels ens locals», a càrrec d’Enrique San Juan (expert en Comunicació Digital, Estratègia i IA)
12.30 h | 3a sessió
«Eines d’IA aplicada a la comunicació corporativa municipal per generar un pla de continguts per a xarxes», a càrrec de Cristina Aced (consultora en comunicació digital)
13.30 h | Taller d’experiència
«La integració de la IA en l'automatització de tasques dins el Programa de Governança de dades», a càrrec de Sara Aguilar (directora dels Serveis de Suport a la Coordinació General de la Diputació de Barcelona)
14.00 h
Dinar
15.30 h | 4a sessió
«Eines d’IA per a crear campanyes publicitàries institucionals notòries», a càrrec de Laura Masobé (creativa a Aigency)
16.30 h | Sessió de cloenda
«Intel·ligència artificial i ètica: eines per fer una adopció responsable de la tecnologia», a càrrec de Patricia Ventura (consultora en Comunicació i doctora en Mitjans, Comunicació i Cultura per la Universitat Autònoma de Barcelona)
Conductora de la jornada: Aurora Massip (periodista)
Ponències de la jornada
Organitzen
Your privacy is our priority
To protect your privacy, before continuing we want to make sure that you know that, both we and our collaborators, use some “cookies” on the website to facilitate its use:
- Own and third party for statistical purposes, with which no user information is collected nor access IP addresses are recorded.
- Our own and third parties to guarantee basic functioning, such as the user session, and personalization aspects, such as the language of our pages.
We save the acceptance of cookies for 30 days to improve the browsing experience. Remember that you can delete cookies from your browser at any time. - From third parties to show you information from our social networks, such as Facebook, X, YouTube, etc. By accessing these websites you can decide whether or not you accept their privacy and cookie policies.