23/05/2017 17:02 h.

Rafa Homet al XXV Fòrum Local d’Educació: "El món local és clau en l'educació inclusiva, però també ho són les famílies i l'entorn"

Comparteix

XXV Fòrum Local d’Educació

XXV Fòrum Local d’Educació

Avui ha tingut lloc la celebració del XXV Fòrum Local d’Educació: “Iguals i diferents, Educació inclusiva i diversitat al municipi”, a l’espai Francesca Bonnemaison, organitzat per la Diputació de Barcelona. 

 

El diputat d’Educació, Rafael Homet, ha participat al Fòrum i ha destacat "com les ciutats eduquen, i com és d’essencial el treball conjunt dels ajuntaments,  les entitats i els agents on el món local és clau en l'educació inclusiva, però també ho són les famílies i l'entorn".

Homet ha assenyalat que "la qualitat d'un sistema educatiu es mesura per la capacitat d'aconseguir l'exit educatiu de tots els alumnes". Pel que fa al paper de les administracions locals, ha assegurat que "els ajuntaments poden aportar valor afegit en l'educació inclusiva, amb estratègies per una societat inclusiva".

 

El Fòrum

Es planteja el XXVè Fòrum local d’educació com un espai adreçat als electes i  professionals de l’educació en el qual  puguin debatre sobre el concepte d’educació inclusiva i el seu paper en el marc d’una societat diversa que vol assegurar l’exercici dels drets de ciutadania per a tothom. Els fòrum d’educació s’organitzen de manera periòdica al llarg de l’any.

Es vol fer incorporant la mirada local, reflexionant sobre el rol dels ajuntaments en la implementació de polítiques i estratègies adreçades a  acompanyar el sistema educatiu i la societat en general vers la inclusió de les diversitats.

 

L’educació i la societat inclusiva

L’educació, per la seva capacitat d’incorporar a tothom als diferents processos socials, es configura com una de les eines fonamentals per assolir una societat més inclusiva, justa i igualitària. Més enllà de garantir el dret a l’escolarització, l’educació ha de contribuir a igualar les oportunitats de tothom i a generar societats desenvolupades, crítiques i democràtiques, tot garantint que les diverses condicions personals no esdevinguin un obstacle pel procés educatiu.

 

El món local hi té molt a dir

Moltes de les actuacions adreçades a assolir aquests objectius no es defineixen només des dels centres educatius sinó també des d’altres contextos i espais de les ciutats i les viles. La ciutat educadora entén que l’objectiu últim ha de ser millorar les condicions perquè les persones tinguin més oportunitats i estiguin en millors condicions de base per tal d'assolir el ple exercici dels drets de ciutadania.

Aquesta visió, supera els límits de l’escola i considera totes les oportunitats que tenim les persones d’aprendre i formar-nos. En aquest sentit, des dels ajuntaments, amb la implicació de les famílies, el treball conjunt amb entitats del territori i altres agents educatius es treballa en l'objectiu comú d'ampliar les oportunitats i la igualtat d’accés als drets socials en igualtat de condicions, col·laborant activament i acompanyant les persones en el seus processos de formació i d’aprenentatge en les diferents esferes de la vida.