19/09/2017 17:28 h.
En marxa el curs 2017-2018 del programa Cultura Emprenedora a l’Escola
Presentació CuEmE
El programa, Cultura Emprenedora a l'Escola, fomenta la cultura emprenedora i les competències bàsiques en el cicle superior d'educació primària. Durant un curs escolar, l'alumnat crea i gestiona una cooperativa escolar amb el suport de la comunitat educativa, l'administració i altres agents socials de la seva localitat.
Homet que ha inaugurat, amb aquesta jornada, l’inici del curs escolar i especialment la posada en marxa del programa CuEme, ha destacat "la satisfacció per la feina desenvolupada fins ara, amb aquest projecte que va començar el curs 2011-2012 com a projecte pilot, i avui enceta la setena edició, recordant que han participat 15.000 alumnes al projecte, i aquest curs participaran 7.700 alumnes".
Aquest curs es sumen 25 municipis més de la demarcació al projecte que són: Castellar del Vallés; Manlleu; Parets del Vallés; El Prat de Llobregat; Premià de Mar ; Sant Pol de Mar; Santa Coloma de Gramenet; Sant Julià de Cerdanyola; Sant Salvador de Cercs; Vilanova del Camí; Callús; Sant Vicenç de Castellet; Centelles; Vacarisses; Viladecavalls; Olost; Collsuspina; Moià; Bigues i Riells; Mediona; Olivella i Canyelles. El Consell Comarcal del Baix Llobregat ( CC del Baix Llobregat (Begues, Collbató, i Santa Coloma de Cervelló); Consell Comarcal del Maresme (Sant Pol de Mar) i les 58 escoles que s’han afegit al projecte.
Homet ha recordat també com aquest projecte "arriba a bona part de la demarcació de Barcelona , ja que totes les comarques estan representades i com aquest curs són 84 municipis que participen. 1 de cada 5 alumnes de la demarcació treballa l’emprenedoria amb la Diputació de Barcelona".
L’objectiu d’aquest curs és continuar impulsant les Trobades de Cooperatives Territorials. Cal remarcar que en aquest sentit el paper dels ens supramunicipals ha estat i serà clau junt amb el treball dels tècnics municipals. Aquest programa està en sintonia amb dos conceptes pels que la Gerència de Serveis d’educació està apostant: el concepte d’escola innovadora i les nostres Xarxes d’Escola Nova 21. I el concepte d’escola inclusiva, que aquest curs s’incorpora al programa CuEmE una escola d’educació especial.
Caràcter innovador i arrelat al context local
La metodologia educativa és el treball per projectes. Reforça valors com la solidaritat, la igualtat d’oportunitats i l’equitat i constitueix una eina d’inclusió social.
La cooperativa centra l’activitat empresarial en la persona i no en el capital, es gestiona de manera democràtica i participativa i dóna part dels beneficis a projectes socials.
La participació dels ajuntaments i ens locals és cabdal en el projecte perquè facilita la relació de les escoles amb l’entorn i promou la implicació dels agents locals en la dinàmica quotidiana de les cooperatives. Els serveis de promoció econòmica i educació municipals actuen com a dinamitzadors i coordinadors del projecte posant els seus recursos al servei de l’esperit emprenedor de l’alumnat.
L'esperit emprenedor
L’esperit emprenedor és l’habilitat de les persones per transformar les idees en actes. La creativitat, la iniciativa, la innovació i l'assumpció de riscos, així com amb l'habilitat per planificar i gestionar projectes amb el fi d'aconseguir objectius, en són les seves principals característiques.
L’esperit emprenedor com a competència clau que s’ha d’integrar al currículum, s’ha d’assolir al final de l’ensenyament obligatori i s’ha de mantenir i reforçar al llarg de la vida.
La seva promoció esdevé cabdal en el context d'una societat del coneixement, perquè augmenta la relació entre el sistema educatiu i el productiu, incrementa la qualitat del treball, afavoreix la millora dels resultats educatius i promou l'adquisició d'un conjunt de capacitats, habilitats i valors útils que capaciten les persones a gestionar adequadament els seus projectes professionals i vitals.
Esperit emprenedor
La cultura emprenedora aposta pel model cooperatiu com a filosofia empresarial de base, perquè aporta un model de gestió democràtica i participativa i reforça un vessant de responsabilitat social.
L'actual marc normatiu europeu, estatal i autonòmic situa l'esperit emprenedor com a una de les vuit competències clau que s'ha d'integrar en el currículum per ésser assolida al final de l'ensenyament obligatori, i mantenir-la i reforçar-la al llarg de tota la vida.
Your privacy is our priority
To protect your privacy, before continuing we want to make sure that you know that, both we and our collaborators, use some “cookies” on the website to facilitate its use:
- Own and third party for statistical purposes, with which no user information is collected nor access IP addresses are recorded.
- Our own and third parties to guarantee basic functioning, such as the user session, and personalization aspects, such as the language of our pages.
We save the acceptance of cookies for 30 days to improve the browsing experience. Remember that you can delete cookies from your browser at any time. - From third parties to show you information from our social networks, such as Facebook, X, YouTube, etc. By accessing these websites you can decide whether or not you accept their privacy and cookie policies.