Butlletí l'Aparador
28 de març de 2025 - #213

DESTACAT

Commemoració del Dia Mundial de les Persones Consumidores a Can Serra

Imatge: Diputació de Barcelona Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Amb motiu del Dia Mundial de les Persones Consumidores, que es commemora el 15 de març, l’Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública va dur a terme una sèrie d’actes a la seu de la Diputació de Barcelona.

Go top

CONTINGUTS

Entrevista a Josep-Ramon Mut i Bosque sobre la campanya "Si sembla fake, ho és”

Imatge: Ajuntament d'Esparreguera Imatge: Ajuntament d'Esparreguera

Imatge: Ajuntament d'Esparreguera

Imatge: Ajuntament d'Esparreguera

Entrevista a Josep-Ramon Mut i Bosque, president delegat de l’Àrea de Comerç, Consum i Salut pública de la Diputació de Barcelona, sobre la campanya "Si sembla fake, ho és" al programa El Magazín-Informatiu de Ràdio Esparreguera (89,4 FM), dirigit i presentat per Xavi Puig i Trini Arquimbau.

Trobada amb la fiscal especialitzada en consum

Imatge: Creative Commons Imatge: Creative Commons

Imatge: Creative Commons

Imatge: Creative Commons

El passat mes de febrer el president delegat de l'Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública, Josep-Ramon Mut, i la fiscal especialitzada en matèria de consum, Paloma Pelegrín, es van reunir per estudiar possibles col·laboracions en aspectes relacionats amb la protecció dels drets de les persones consumidores i especialment dels col·lectius més vulnerables.

Alumnes d’escoles rurals aprenen a ser consumidors responsables

Imatge: Diputació de Barcelona Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

La Diputació de Barcelona ha posat en marxa un taller per sensibilitzar els nens i nenes d’escoles rurals en matèria de consum. L’objectiu és introduir l’alumnat mitjançant una activitat en la que participen alumnes de diferents cicles educatius de primària.

La Diputació de Barcelona posa en marxa accions per millorar el comerç rural

Imatge: Diputació de Barcelona Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

La Diputació de Barcelona ha posat en marxa una desena d’accions per dinamitzar i modernitzar els comerços rurals de la demarcació, de les quals se n’han beneficiat ja 38 municipis de les comarques d’Osona, el Berguedà, el Bages, el Moianès, el Lluçanès i l’Anoia.

L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor de l'Anoia atén prop de 4.000 consultes durant el 2024

Imatge: Consell Comarcal de l'Anoia Imatge: Consell Comarcal de l'Anoia

Imatge: Consell Comarcal de l'Anoia

Imatge: Consell Comarcal de l'Anoia

Amb motiu del Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores, que es va celebrar el passat 15 de març, el Consell Comarcal de l'Anoia ha fet balanç de l'activitat de l'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor (OCIC), un servei gratuït que ofereix assessorament a la ciutadania de la comarca en matèria de consum.

El Servei de Consum de l'Ajuntament de Terrassa celebra la 25a Setmana del Consum Responsable i presenta el balanç d'actuació de l'any 2024

Imatge: Ajuntament de Terrassa Imatge: Ajuntament de Terrassa

Imatge: Ajuntament de Terrassa

Imatge: Ajuntament de Terrassa

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) de l'Ajuntament de Terrassa va atendre al llarg de l'any passat 5.838 consultes relacionades amb els drets de les persones consumidores, amb un petit descens del 4,5% respecte l'any anterior (6.119). Les queixes i denúncies registrades a l'OMIC el 2024 han estat 113, un 29% més que l'any anterior (87), amb 60 queixes i 53 denúncies.

L'OMIC de Vilanova i la Geltrú presenta l'informe de resultats corresponent a l'any 2024

Imatge: Ajuntament de Vilanova i la Geltrú Imatge: Ajuntament de Vilanova i la Geltrú

Imatge: Ajuntament de Vilanova i la Geltrú

Imatge: Ajuntament de Vilanova i la Geltrú

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) de Vilanova i la Geltrú va gestionar l'any 2024 un total de 2.094 sol·licituds. Una xifra considerablement superior a l'any 2023, quan es van comptabilitzar 1.824. De les més de dues mil atencions de l'any passat, 1.407 es van resoldre favorablement i 108 han obtingut un rescabalament econòmic a favor dels consumidors i consumidores superior als 257.000€.

Nova regulació per fer front als fraus telefònics

El BOE de 15 de febrer publica l'Ordre TDF/149/205 per reforçar la seguretat i prevenir la suplantació d'identitat en trucades i SMS. Alhora es prohibeix la utilització de la numeració mòbil per a trucades d'atenció al client o per fer trucades comercials no sol·licitades i atribueix els rangs 800 i 900 per aquestes accions.

Go top

COL·LABORACIONS

Notificacions electròniques a les empreses

L'Oriol Contreras, responsable de l'OMIC de Vilassar de Mar, comparteix amb tots els membres de la Xarxa Local de Consum la seva preocupació per la dificultat que comporta comunicar-se amb les empreses reclamades mitjançant una adreça electrònica i les connotacions legals d’aquest fet.

Go top

AGENDA

Les UMIC visitaran 62 municipis durant aquest mes d'abril

Imatge: Diputació de Barcelona Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Les unitats mòbils d’informació al consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona faciliten assistència personalitzada en aquelles poblacions on no hi ha un servei municipal específic de consum. Gràcies a les UMIC, els ciutadans de la demarcació poden conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a persones consumidores.

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum

Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública

Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum

 

XYoutubeComunitat virtual