23/01/2020 13:16 h.

Més de 4.400 trucades a persones usuàries del Servei Local de Teleassistència, des de l'inici del temporal Gloria

Comparteix

   

Des que aquest dilluns el temporal Gloria comencés a sacsejar el territori, el Servei Local de Teleassistència (SLT) de la Diputació de Barcelona ha posat en marxa diferents accions dirigides a les persones usuàries. En aquest sentit, s’han donat consells per fer front o prevenir situacions de ventades, fortes precipitacions i possibilitat d’inundacions, així com informació a les persones usuàries sobre situacions que afecten directament el seu municipi: manca d’aigua potable, talls de subministrament elèctric, despreniments o d’altres situacions d’interès immediat per a l’usuari.

Dades destacades de l’SLT en aquests 3 dies de temporal

Des del passat dilluns i fins avui dimecres a les 11.30 h, es desprenen les següents dades del Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona:

- 4.450 trucades, tant rebudes com emeses, per parlar amb les persones usuàries sobre consells preventius o per fer front a situacions de ventades, tempestes, aiguats i inundacions.

- L’SLT ha gestionat un total de 82 situacions d’emergència relacionades amb efectes de l’episodi del temporal Gloria, la majoria per inundació, talls de subministrament elèctric i despreniments.

- Els terminals de teleassistència de les persones usuàries del servei han generat un total de 8.840 avisos automàtics de manca de subministrament elèctric, dels quals un total de 585 avisos han requerit que el centre d’atenció del servei faci trucades de seguiment per diferents motius: estat de fragilitat de la persona usuària, moltes hores de manca de subministrament elèctric, etc.

- En aquestes trucades de seguiment s’ha comprovat si la persona es trobava bé, si necessitava alguna acció addicional o si estava acompanyada en el domicili. Si la persona usuària es trobava sola, s’ha fet una trucada de seguiment cada 2h o 4h, segons la valoració de cada cas concret.

- Cal remarcar que, en cas de tall en el subministrament elèctric, l’equip de teleassistència segueix funcionant, ja que compta amb una bateria interna que s’activa en aquest cas, amb l’objectiu que la persona usuària no quedi incomunicada i pugui prémer el penjoll per parlar amb el centre d’atenció del servei, en el cas que ho necessiti.

Si vols conèixer el servei: https://www.diba.cat/web/benestar/teleassistencia