Descripció
La descripció és una de les tasques bàsiques de l’organització arxivística dels documents i la que permet elaborar els instruments de treball que faciliten el coneixement, control i recuperació de la documentació d’un arxiu: guies, inventaris, catàlegs o índexs, entre d’altres.
La descripció ha de tenir en compte els següents principis:
1. És necessària en totes les fases del cicle de vida dels documents.
2. Ha de ser multinivell, i seguir l’estructura d’organització dels fons.
3. Ha de donar informació de les característiques formals, el contingut informatiu i la localització física.
Foto: AGDB
Your privacy is our priority
To protect your privacy, before continuing we want to make sure that you know that, both we and our collaborators, use some “cookies” on the website to facilitate its use:
- Own and third party for statistical purposes, with which no user information is collected nor access IP addresses are recorded.
- Our own and third parties to guarantee basic functioning, such as the user session, and personalization aspects, such as the language of our pages.
We save the acceptance of cookies for 30 days to improve the browsing experience. Remember that you can delete cookies from your browser at any time. - From third parties to show you information from our social networks, such as Facebook, X, YouTube, etc. By accessing these websites you can decide whether or not you accept their privacy and cookie policies.