Curs avançat de Mediació de consum

Dates:    del 6 de març al 15 de maig de 2025 
Lloc:         aulari de l'Edifici Serradell-Trabal del Recinte Mundet
                     Passeig de la Vall d'Hebron, 171, 08035 Barcelona
Horari:  de 9.30 a 13.30 i de 14:30 a 16:30 hores

Aquesta acció formativa, planificada amb una extensió de 60 hores lectives, permet adquirir els coneixements i les habilitats necessàries en tècniques de mediació en consum requerides pel Decret 261/2019, de 10 de desembre, de modificació del Decret 98/2014, de 8 de juliol, sobre el procediment de mediació en les relacions de consum.

Aquesta nova edició del curs avançat de mediació de consum està inclosa en el Banc d'Accions Formatives 2025 de la Diputació de Barcelona pel personal dels ens locals i està específicament dissenyat per a professionals amb responsabilitats en la gestió de conflictes de consum.

 

06/03/25 - Mòdul I: Introducció a la Mediació de consum: normativa i procediments.

13/03/25 - Mòdul II: El procés de Mediació: fases i dinàmiques.

20/03/25 - Mòdul III: El conflicte i estils d'abordatge del conflicte.

27/03/25 - Mòdul IV: Mediació de consum exprés: funcionalitat.

03/04/25 - Mòdul V: La Mediació telemàtica: estratègies i eines per a la resolució de conflictes en entorns virtuals. Els sistemes ADR i els ODR.

10/04/25 - Mòdul VI: Modalitats de Mediació de consum: enfocament en els sectors de consum (I).

24/04/25 - Mòdul VII: Modalitats de Mediació de consum: enfocament en els sectors de consum (II i III).

30/04/25 - Mòdul VIII: Modalitats de Mediació de consum: enfocament en els sectors de consum (IV).

08/05/25 - Mòdul IX: Casos pràctics de Mediació de consum: simulacions i resolucions de casos reals (I).

15/05/25 - Mòdul X: Casos pràctics de Mediació de consum: simulacions i resolucions de casos reals (II). Tancament del curs.

La impartició del curs anirà a càrrec dels advocats Carles Garcia Roqueta, Albert Garreta i Immaculada Barral.

  • Comprendre exhaustivament el procés de mediació de consum i les seves etapes.
  • Desenvolupar competències clau com a mediador/a, incloent tècniques de comunicació i resolució de conflictes.
  • Posar en pràctica les eines adquirides a través de role-plays, juntament amb l'estudi i anàlisi de casos reals.
  • Incorporar noves estratègies per gestionar conflictes de manera eficient i satisfactòria.

Del 6 de març al 15 de maig, de 9.30 a 13.30 i de 14.30 a 16.30 h.

60 hores.

Presencial.

Personal tècnic local que gestionan habitualment conflictes en l'àmbit del consum.

Certificat d'aprofitament.

Per a la seva obtenció caldrà l'assistitència al 100% de les sessions presencials.

Del 10 al 20 de febrer de 2025.

Formulari de preinscripció

s.suportpolc@diba.cat

Tel. 934 022 143