Butlletí EspaiS@lut
Estiu 2024 - #141

El Servei de Salut Pública informa

Seva, un exemple de bona gestió municipal de l’aigua

© Diputació de Barcelona

© Diputació de Barcelona

El proppassat 19 de juny es va celebrar a Seva una jornada per mostrar com aquest municipi de 3.770 habitants és un exemple de com fer una bona gestió del servei de subministrament d’aigua de consum i donar així compliment a la legislació vigent, comptant alhora amb el suport que el Servei de Salut Pública ofereix als municipis de menys de 5.000 habitants que gestionen el servei directament, a través d'una empresa municipal o a través d'una empresa pública.

A la jornada hi van participar una cinquantena de persones que van poder visitar l’embassament de Valldoriola, que recull aigües pluvials que proporcionen entre el 30% i el 40% de l’aigua que necessita el municipi (la resta d’aigua es compra en alta a Aigües d’Osona Sud). Les aigües de l’embassament són tractades a l’ETAP Fontanelles que va ser el següent punt de la visita, on els tècnics municipals van explicar com els darrers anys s’ha automatitzat el tractament de l’aigua crua que hi arriba i les diferents etapes del tractament: oxidació, coagulació, floculació i decantació, correcció de Ph, filtració i cloració final al dipòsit de capçalera.

La segona part de la jornada es va desenvolupar a la sala polivalent del municipi on es van presentar diverses ponències. En primer lloc hi van haver les salutacions institucionals a càrrec de l’alcalde de Seva Pol Barnils i del president delegat de l’Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública, Josep-Ramon Mut. Tot seguit en Jaume Pascual, enginyer municipal, va presentar el Servei municipal d’aigües de Seva, des de les infraestructures que el composen fins l’equip humà que el fa funcionar, destacant que en 10 anys han ampliat els recursos humans d’una persona a quatre, que compta amb la col·laboració d’altres serveis del propi ajuntament i també amb col·laboradors externs. A continuació va prendre la paraula el col·laborador extern, Joan Gaya, que va explicar l’evolució del Servei els darrers cinc anys, fent primer una mica d’història i seguidament explicant la importància de les inversions que s’han realitzat des del municipi i el compromís polític que hi ha hagut darrera, que ha portat a un bon nivell de digitalització del procés i a importants millores al laboratori. Aquestes millores les va explicar detalladament el tècnic municipal Francesc Gorchs, que abans ja havia intervingut en la visita a l’ETAP, i el col·laborador extern, Adrià Salvans, que va explicar les implicacions del procés de digitalització que no només afecten el tractament de l’aigua, sinó també al consumidor, amb la implantació d’un sistema de telelectura dels comptadors d’aigua i una xarxa de comunicació que a través de l’explotació de dades permet millorar l’eficàcia de la xarxa d’abastament. Tot seguit Mireia Colom, del Servei de Salut Pública de la Diputació, va exposar el suport que la Diputació de Barcelona ofereix als municipis de menys de 5.000 habitants: suport material i econòmic a fi i efecte d’ajudar-los a complir amb la normativa sanitària vigent en matèria d’aigües de consum.

Per finalitzar l’acte, la primera tinent d’alcalde de Seva, Núria Rivera, va explicar l’aposta que des del consistori s’ha fet per garantir la qualitat de l’aigua que arriba a la ciutadania i va animar a la resta de municipis assistents a que s’hi afegissin. Ella mateixa va realitzar la cloenda institucional de la jornada.

 

Butlletí: EspaiS@lut
Número de butlletí: #141 - Estiu 2024

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Salut Pública
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Passeig de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
Edifici Serradell Trabal, Planta 2
08035 Barcelona
Tel. 934 022 468
https://www.diba.cat/salutpublica/
ssp.espaisalut@diba.cat

 

Youtube  Comunitat virtual  Twitter  RSS