Gener 2022. Núm. 11

Notícies

L’accés a la informació pública a la demarcació de Barcelona

Fragment de la infografia

Fragment de la infografia

La infografia de l’accés a la informació pública 2021 recull les dades de l’enquesta feta el 2021 sobre aquesta matèria.

Posem al vostre abast de forma gràfica l’anàlisi de la situació, les dificultats i les necessitats sobre l’accés a la informació pública dels ens locals de fins a 50.000 habitants. 

Respecte a les dades de l’enquesta realitzada feta al el 2017, s’identifiquen alguns canvis de tendència tant en l’exercici d’aquest dret com en les dificultats a les quals s’enfronten els ens locals i les necessitats que formulen. 

Pel que fa a l'exercici del dret d'accés a la informació per part de la ciutadania, cada cop són menys els ajuntaments que no reben peticions d'accés, i s’ha passat del 32 % el 2017 al 18 % el 2021. D'aquest 18 % d'ajuntaments que no reben peticions d'accés, el 38 % es corresponen a ens locals de menys de 1.000 habitants. 

Pel que fa a la gestió dels procediments, els ens locals a partir de 10.000 habitants disposen majoritàriament de procediments interns per gestionar les sol·licituds d’accés a la informació pública (SAIP) (un dels elements avaluats pel Síndic de Greuges en el seu informe anual). 

Pel que fa a les necessitats, totes les millores proposades en el qüestionari han estat considerades necessàries per més del 60 % dels enquestats, entre les quals la formació en l'àmbit de la gestió de les SAIP ha estat la més necessària (per al 73 % dels enquestats), seguida de l'establiment de models de documents administratius.

Podeu descarregar-vos la infografia completa en format PDF aquí

També podeu accedir al contingut total de l'informe.
 

Butlletí: Innov@diba
Número de butlletí: Gener 2022. Núm. 11

 
       
 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Idees i suggeriments

Àrea d'Innovació, Governs Locals i Cohesió Territorial
Diputació de Barcelona

Rambla de Catalunya, 126

Edifici de Can Serra

08008 Barcelona