Butlletí l'Aparador
3 de juliol de 2024 - #204

DESTACAT

Sessió de treball del Pla de Millora dels Serveis Públics de Consum en municipis de menys població

Imatge: Diputació de Barcelona Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Dins del marc del Pla de Millora dels Serveis Públics de Consum, el passat 17 de juny va tenir lloc al municipi de Vacarisses una sessió específica de treball per a definir com millorar el suport, que ja es dona des del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació, als municipis amb menys habitants de la demarcació, amb l’objectiu de garantir que tots els ciutadans i ciutadanes gaudeixin de la protecció dels seus drets com a persones consumidores amb iguals condicions.

Anar a dalt

CONTINGUTS

Cercle de Comparació Intermunicipal: Oficines Municipals d'Informació al Consumidor

Imatge: Diputació de Barcelona Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

El Cercle de Comparació Intermunicipal de les Oficines Municipals d'Informació al Consumidor és un instrument de suport a l'avaluació i millora de la prestació del servei que faciliten les oficines municipals d'informació i defensa del consumidor a la ciutadania. La iniciativa està impulsada pel Servei de Programació de l'Àrea de Serveis Generals i Transició Digital i el Servei de Suport a les Polítiques de Consum de l'Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública de la Diputació de Barcelona.

Comissions del grup de treball de Mediació en Consum de la XLC

Imatge: Diputació de Barcelona Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Els dies 17 i 18 de juny es varen reunir, en format telemàtic, les comissions sorgides de la primera trobada del Grup de Mediació en Consum de la Xarxa Local de Consum (XLC)  del passat 4 d’abril de 2024 que tenia com objectiu presentar el seu Pla de Treball i d’on van sorgir diferents propostes com la d’analitzar la possibilitat d’oferir nous recursos als ens locals en matèria de mediació en consum, crear un espai virtual específic per a la mediació en consum i aportar protocols i models de documents per facilitar les mediacions.

Mataró: L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) reconeguda pel Banc de Bones Pràctiques

Imatge: Ajuntament de Mataró Imatge: Ajuntament de Mataró

Imatge: Ajuntament de Mataró

Imatge: Ajuntament de Mataró

El programa de lluita contra les desigualtats en les relacions de consum portat a terme conjuntament per l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) i el Servei de Benestar Social ha estat destacat com a “Bona Pràctica” pel Banc de Bones Pràctiques dels Govern Locals (BBP).

Sant Cugat del Vallès: campanya prevenció d'estafes i enganys

Imatge: Ajuntament de Sant Cugat del Vallès Imatge: Ajuntament de Sant Cugat del Vallès

Imatge: Ajuntament de Sant Cugat del Vallès

Imatge: Ajuntament de Sant Cugat del Vallès

L’OMIC de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès ha iniciat una campanya per prevenir estafes i enganys en matèria de consum adreçada especialment a la gent gran. En aquest marc, el passat 29 de maig, es va realitzar una xerrada informativa sobre els riscos que afecten a les persones consumidores, metodologies utilitzades per estafar i recomanacions sobre què fer en cas d’enganys.

Vilafranca del Penedès: 30 anys d’arbitratge de consum

Imatge: Ajuntament de Vilafranca del Penedès Imatge: Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Imatge: Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Imatge: Ajuntament de Vilafranca del Penedès

La Junta Arbitral de Consum de Vilafranca compleix 30 anys de servei continuat a la ciutadania. Per donar-li un nou impuls, s'han programat un seguit d’accions: renovar la pàgina web, actualitzar el cens d’empreses adherides i portar a terme una nova campanya de difusió de l’arbitratge amb la col·laboració dels serveis de Comerç i de Promoció Econòmica de l’Ajuntament.

Reclamació de despeses hipotecàries

Si la vostra hipoteca va ser constituïda entre el 19 de juliol de 1984 i el maig de 2019, estem en termini per fer la reclamació, de la devolució per part de l’entitat financera, de les despeses generades i dels interessos meritats.

MediaMarkt, Confort Solar i Catgas Energia s'adhereixen al sistema arbitral de consum

Imatge: logos de les empreses adherides Imatge: logos de les empreses adherides

Imatge: logos de les empreses adherides

Imatge: logos de les empreses adherides

L’adhesió de les empreses al sistema arbitral de consum representa una garantia de qualitat afegida perquè, en cas de conflicte entre l’empresa i la persona consumidora, ambdues parts poden acollir-se als procediments de la mediació i l’arbitratge de consum, mecanismes extrajudicials, voluntaris i gratuïts per resoldre les eventuals reclamacions.

Anar a dalt

EUROPA

La Comissió incoa un procediment contra Meta en relació amb la protecció dels menors a Facebook i Instagram

Imatge: Comissió Europea Imatge: Comissió Europea

Imatge: Comissió Europea

Imatge: Comissió Europea

La Comissió Europea ha incoat un procediment formal per avaluar si Meta, el proveïdor de Facebook i Instagram, pot haver infringit la Llei de serveis digitals en àmbits relacionats amb la protecció dels menors. A la Comissió els preocupa que els sistemes tant de Facebook com d'Instagram, inclosos els seus algoritmes, puguin estimular addiccions al comportament en els infants, així com pels mètodes de garantia i verificació de l'edat establerts per Meta.

Anar a dalt

COL·LABORACIONS

El valor de la qualitat vs la quantitat

L’Oriol Contreras, responsable de l’OMIC de Vilassar de Mar i col·laborador d’aquesta publicació, comparteix les seves reflexions del darrer Taller de Millora dels Cercles de Comparació Intermunicipal de les OMICs en relació al valor de la qualitat vs la quantitat.

Anar a dalt

AGENDA

Les UMIC visitaran 83 municipis durant aquest mes de juliol

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona continuen fent ruta en aquelles poblacions on no hi ha un servei municipal de consum específic. Gràcies a les UMIC, la ciutadania pot conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a persones consumidores

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum

Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública

Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum

 

XYoutubeComunitat virtual