Butlletí l'Aparador
30 de maig de 2024 - #203
Anar a dalt

Portada

Jornada d'anàlisi de les necessitats dels serveis públics de consum

Imatge: Diputació de Barcelona Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

El passat 15 de maig va tenir lloc, en format híbrid (presencial i telemàtic), la Jornada d’anàlisi de les necessitats dels SPC amb personal tècnic especialitzat en consum dels ens locals que formen part de la Xarxa Local de Consum (XLC). Es va presentar l’informe de Balanç de la situació actual dels SPC de la demarcació, un recull de millores i es va definir el full de ruta per als propers mesos. 

Anar a dalt

CONTINGUTS

OCIC de l’Alt Penedès: nou canal d’atenció a la ciutadania

Imatge: Consell Comarcal de l'Alt Penedès Imatge: Consell Comarcal de l'Alt Penedès

Imatge: Consell Comarcal de l'Alt Penedès

Imatge: Consell Comarcal de l'Alt Penedès

L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor de l’Alt Penedès ens informa d’un nou canal d’atenció a la ciutadania que han habilitat. Els ciutadans poden reservar dia i hora per ser atesos telefònicament i comentar amb una atenció personalitzada els dubtes que puguin tenir com a consumidors.

Begues: exposició “Consum Conscient”

Imatge: Ajuntament de Begues Imatge: Ajuntament de Begues

Imatge: Ajuntament de Begues

Imatge: Ajuntament de Begues

La mostra de la Diputació de Barcelona es va poder veure al vestíbul del Centre Cívic El Roure fins al 6 de maig. L'exposició introdueix conceptes bàsics del consum d’una manera lúdica i divertida, mitjançant la immersió dels jugadors en una realitat paral·lela, amb un llenguatge ple de vocables inventats, que els conduirà a assolir un coneixement i una presa de consciència per realitzar les seves compres o contractar serveis.

Sant Vicenç dels Horts: campanya "El consum en el nostre dia a dia"

Imatge: SVH Ràdio Imatge: SVH Ràdio

Imatge: SVH Ràdio

Imatge: SVH Ràdio

L’OMIC de l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts ha iniciat un cicle de tallers informatius, als casals de gent gran de la ciutat, per tal d’apropar a aquest col·lectiu els drets dels consumidors i d'altres aspectes bàsics del consum: subministraments (contractació, facturació i canvis de companyia), compra en establiments físics i per internet, entitats bancàries, clíniques dentals, etc.

Vilafranca del Penedès: prevenció dels fraus en línia

Imatge: Penedès Televisió Imatge: Penedès Televisió

Imatge: Penedès Televisió

Imatge: Penedès Televisió

L’OMIC de Vilafranca del Penedès ha fet una campanya en col·laboració amb els Mossos d’Esquadra i la Diputació de Barcelona per evitar els fraus i les estafes telefòniques i a internet. 

La Diputació dona suport a la candidatura de Barcelona com a Capital Europea del Comerç de Proximitat

Imatge: Ajuntament de Barcelona Imatge: Ajuntament de Barcelona

Imatge: Ajuntament de Barcelona

Imatge: Ajuntament de Barcelona

La capitalitat europea del comerç de proximitat és un reconeixement rotatori que es concedeix a ciutats europees que siguin referents pel seu teixit comercial, posant en valor les bones pràctiques sobre digitalització del comerç, sostenibilitat i estalvi energètic o innovació tecnològica vinculades al comerç de proximitat i al consum responsable.

Què cal saber si no rebeu les factures de llum

L'Agència Catalana del Consum facilita una sèrie de consells i recomanacions adreçats als consumidors que no han rebut la facturació de la seva companyia comercialitzadora en el període acordat per contracte. Posa èmfasi en el dret a fraccionar els imports o bé en la compensació de l’IVA si el tipus cobrat és superior al que corresponia quan s’havia d’emetre la factura. 

Anar a dalt

EUROPA

Dret a reparar

Imatge: Parlament Europeu Imatge: Parlament Europeu

Imatge: Parlament Europeu

Imatge: Parlament Europeu

El Parlament Europeu ha aprovat una sèrie de mesures per reforçar el "dret a reparar" dels consumidors. Principalment, s'aclareixen les obligacions dels fabricants i alhora, s’anima els consumidors a prolongar el cicle de vida dels productes mitjançant la reparació a preus assequibles.

Anar a dalt

COL·LABORACIONS

L’Oriol Contreras, responsable de l’OMIC de Vilassar de Mar i habitual col·laborador d’aquesta publicació, comparteix la seva preocupació en relació a la prescripció del dret a reclamar deutes a les persones consumidores. 

Anar a dalt

AGENDA

Les UMIC visitaran 86 municipis durant aquest mes de juny

Imatge: Diputació de Barcelona Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona continuen fent ruta en aquelles poblacions on no hi ha un servei municipal de consum específic. Gràcies a les UMIC, la ciutadania pot conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a persones consumidores.

Què hem de fer si ens prenen els diners de la nostra banca electrònica?

Imatge: Ajuntament de Mataró Imatge: Ajuntament de Mataró

Imatge: Ajuntament de Mataró

Imatge: Ajuntament de Mataró

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de l’Ajuntament de Mataró organitza un debat televisiu, el dimecres dia 19 de juny de 2024, a les 17h. a la sala d'actes de l'Espai Mataró Connecta (plaça de la Muralla, 21) per parlar de com reclamar al banc la devolució de quantitats transferides sense autorització si hem estat víctimes d’un frau operant amb banca electrònica o amb alguna targeta de crèdit o de dèbit.

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum

Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública

Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum

 

XYoutubeComunitat virtual