Butlletí l'Aparador
21 de setembre de 2017 - #129
Anar a dalt

Portada

Signatura del conveni de col·laboració ente el Col·legi d'advocats de Mataró i la Diputació de Barcelona Signatura del conveni de col·laboració ente el Col·legi d'advocats de Mataró i la Diputació de Barcelona

Signatura del conveni de col·laboració ente el Col·legi d'advocats de Mataró i la Diputació de Barcelona

Signatura del conveni de col·laboració ente el Col·legi d'advocats de Mataró i la Diputació de Barcelona

La Diputació de Barcelona signa un conveni amb el Col·legi d'Advocats de Mataró perquè advocats especialitzats es desplacin als serveis públics de consum a fi de proporcionar a les persones afectades un primer consell orientador així com informació respecte al dret d'assistència jurídica gratuïta.

La Diputació ofereix aquest servei a tota la demarcació, signant acords amb la resta de col·legis d’advocats.

Anar a dalt

Notícies

Ja pots seguir la web de ConsumDiba per RSS

Font: Arxiu SSPC

Font: Arxiu SSPC

RSS és l'acrònim de Really Simple Syndication. Es tracta d'una eina que permet publicar continguts actualitzats, com ara llocs de notícies, blogs i podcasts.

Masquefa assessora els comerços sobre com informar els consumidors

Font: Arxiu SSPC

Font: Arxiu SSPC

La campanya té per objectiu ajudar els establiments a adaptar-se a la legislació vigent en matèria d’informació al consumidor.

El Govern bonificarà impostos per frenar el preu del lloguer

Font: Arxiu SSPC

Font: Arxiu SSPC

La Generalitat ja ha posat en marxa el denominat índex de referència dels preus de lloguer i ara prepara bonificacions fiscals per aquells propietaris que lloguin els pisos al preu que marqui aquest índex, o un d’inferior.

Presentació a Barcelona de la marca: Comerç de Qualitat

Font: Fundació Barcelona Comerç

Font: Fundació Barcelona Comerç

Els comerços adherits a aquest projecte asseguren a les persones consumidores el seu compromís per la qualitat.

El Moianès assumeix l'atenció i gestió de les reclamacions de consum

Font: Arxiu SSPC

Font: Arxiu SSPC

El Consell Comarcal assumeix les tasques d'atenció de les consultes de consum en una oficina presencial, així com serà seu del tribunal d'arbitratge de consum.

Sanció pel mal funcionament del seu servei d'atenció al client

Font: Arxiu SSPC

Font: Arxiu SSPC

La Comissió Nacional del Mercat de Valors va imposar sanció a Caixabank, SA per infracció greu prevista en l'article 296.6 del Text refós de la Llei del Mercat de Valors.

Justícia crea els Premis ADR Justícia (Resolució Alternativa de Conflictes)

Font: Arxiu SSPC

Font: Arxiu SSPC

El Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya ha creat els Premis ADR Justícia "als millors treballs de recerca i a les millors iniciatives i pràctiques impulsades per ens, institucions i organismes públics o privats en l'àmbit de la mediació i altres mitjans de resolució de conflictes."

Col·lapse judicial per la gran quantitat de demandes per les clàusules terra

Font: Arxiu SSPC

Font: Arxiu SSPC

El Consell General del Poder Judicial (CGPJ) alerta del possible col·lapse, ja que el passat mes de juny es van presentar prop de 16 mil demandes i es preveuen 192.245 en un any.
Anar a dalt

Normativa

Font: Arxiu SSPC Font: Arxiu SSPC

Font: Arxiu SSPC

Font: Arxiu SSPC

L'objecte és establir el règim jurídic de les associacions de consumidors de cànnabis i de llurs clubs, de les seves activitats, dels drets i deures dels associats, i també els mecanismes de control i d'inspecció de llur activitat des del punt de vista de la salut pública.

Font: Arxiu SSPC Font: Arxiu SSPC

Font: Arxiu SSPC

Font: Arxiu SSPC

Avui ha estat publicada al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 7426 la Llei de comerç, serveis i fires que, juntament amb el Decret llei 1/2009, del 22 de desembre, d'ordenació dels equipaments comercials, són la base de l'ordenació comercial a Catalunya.

El passat 31 de juliol, el Butlletí Oficial de les Corts Generals va publicar l’aprovació per la Comissió amb competència legislativa plena d'aquest projecte de llei.
Anar a dalt

Món associatiu

Font: Arxiu SSPC Font: Arxiu SSPC

Font: Arxiu SSPC

Font: Arxiu SSPC

El passat 18 de setembre, a les Cotxeres del Palau Robert de Barcelona, l'ACPB va organitzat una trobada debat per tal de celebrar el seu cinquantè aniversari.

Font: © iStock.com / izzzy71 Font: © iStock.com / izzzy71

Font: © iStock.com / izzzy71

Font: © iStock.com / izzzy71

L'associació manifesta que les entitats financeres aprofiten l'estat de vulnerabilitat que acompanya els familiars i tracten d'imposar comissions indegudes.
Anar a dalt

Agenda

Últims dies per inscriure's al Tercer curs amb grans empreses

Font: Arxiu XXPC

Font: Arxiu XXPC

Continuant amb la línia iniciada fa dos anys, els dies 28 i 29 de setembre es realitzarà el curs: La gestió de les reclamacions de les persones consumidores en el sector del transport aeri i terrestre.

Visites de les Unitats Mòbils de Consum fins al 18 d'octubre

Font: Arxiu SSPC

Font: Arxiu SSPC

Les persones consumidores poden tramitar les consultes i reclamacions de consum a les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona. Aquest servei està destinat als ajuntaments que no disposen de serveis municipals de consum propis.

XI Assemblea de la Xarxa Local de Consum i XXII Trobada de Serveis Municipals de Consum

Font: Arxiu SSPC

Font: Arxiu SSPC

Ja podeu fer reserva a la vostra agenda, el pròxim divendres, 27 d’octubre, a l’Espai Cultural Can Bisa de Vilassar de Mar teniu un cita.

Anar a dalt

Consells de consum

Font: Arxiu SSPC Font: Arxiu SSPC

Font: Arxiu SSPC

Font: Arxiu SSPC

Aquestes aplicacions permeten l'enviament instantani de missatges de text o multimèdia a un o més usuaris.

Amb l'arribada dels mòbils el seu ús s'ha estès i popularitzat i tothom les utilitza cada dia: Whatsapp, Telegram, LINE, Hangouts, Google Allo, Skype, Messenger (Facebook), SnapChat,... La seva immediatesa i l'alt volum d'usuaris i missatges les converteix en un espai ideal per a enganys.

És habitual que aquest tipus d'aplicacions no demanin credencials d'accés quan les fem servir. Cal tenir validació d'accés al dispositiu mòbil per evitar que algú pugui consultar els nostres missatges i sobretot fer-ne en nom nostre.

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum

Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública

Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum

 

XYoutubeComunitat virtual