Butlletí e-Comerç
Desembre 2022 - #175

Entrevista

Naturalness Sabadell

Imatge: Montserrat Colomina

Imatge: Montserrat Colomina

La Gerència de Serveis de Comerç entrevista Montserrat Colomina, propietària del centre d’estètica Naturalness Sabadell. 

Creus que Apropteu és un avantatge com a eina digital per al comerç de proximitat?
Sí, és una eina més per donar visibilitat al comerç de proximitat, que ha de fer grans esforços en un entorn digital molt competitiu. És d’agrair que sorgeixin iniciatives gratuïtes com aquesta des de les administracions, perquè el comerç de proximitat pugui tenir més oportunitats i possibilitats de connectar amb els clients i apropar-nos a la ciutadania.

En quin sector del comerç estàs? Quina percepció del comerç tens després de la pandèmia?
En el sector de la bellesa. Després de la pandèmia, el comerç s’ha digitalitzat encara més, i els hàbits de compra per Internet han augmentat. Però, una vegada més, els negocis petits estan en un clar desavantatge a l’hora de poder donar el servei que el client demana, sobretot immediatesa, i també preus i condicions assumibles. En el nostre sector, com a centre no podem competir en preu; de fet, ja vam tenir botiga en línia i la vam tancar.  D’altra banda, el que funciona molt bé és la comunicació per les xarxes socials. Els clients passen moltes hores connectats i és un canal molt efectiu. 

Com vas conèixer Apropteu? A través del teu ajuntament?
Segueixo les formacions que ofereix el Digiemprèn de la Diputació i, a més a més, rebo el butlletí informatiu del Vapor Llonch de l’Ajuntament de Sabadell, que són recursos útils per intentar estar al dia, quan tinc prou temps per mirar-me’ls. També la mateixa Gerència de Serveis de Comerç de la Diputació es va posar en contacte directament amb mi. 

Quines funcionalitats d’Apropteu has incorporat al teu negoci (fotografies, xat, etc.)? Hi has afegit alguna promoció?
Les he fet servir totes. Hi tinc informació de tots els serveis que fem al centre d’estètica amb fotos, un videotutorial i dues promocions: una prova gratuïta del nou servei de depilació làser Triphase al desembre, que utilitza tres tipus de làser diferents en una mateixa sessió, i un descompte en micropigmentació.

Comentes a la teva clientela que es descarreguin l’aplicació? Que et posin com a favorit? La fidelització i el coneixement de l’aplicació és també clau en tot aquest procés per arribar a la ciutadania. 
Actualment, la tenim posada a la pàgina web, perquè la gent la pugui descarregar i generar una mica de curiositat. Aconseguir que la tinguin al mòbil costa una mica, donat que actualment utilitzem altres vies com el correu electrònic, el web o les xarxes socials, però a poc a poc segur que aquest canal serà un de més. També esperem que la Diputació ens vagi donant més visibilitat i faci accions de comunicació. Potser alguna funcionalitat nova, com ara sortejos, podria ser un incentiu per aconseguir més descàrregues. O d’altres que també podran ser benvingudes. 

Sabem que la utilització de vídeos és una iniciativa molt efectiva per arribar al consumidor. N’has fet algun? 
Sí, durant la pandèmia. En aquell moment em vaig poder dedicar a fer videotutorials de maquillatge, que van servir per seguir connectats amb els clients.               
 
Apropteu cada vegada anirà incloent més funcionalitats i avantatges tant per al teixit comercial com per als ciutadans.
Els comerciants disposem de poc temps, i la interconnectivitat ens facilita molt la feina. Per nosaltres, que sigui gratuïta és també un gran avantatge. Seria genial que els esforços dedicats a altres plataformes es traslladessin a Apropteu, i així evitaríem duplicitats. També seria convenient tenir-hi accés des de l’ordinador per facilitar la gestió i modificació d’informació, que em sembla que també vam comentar que seria una de les possibles novetats. 

Crec que iniciatives com aquesta són molt ben benvingudes, i tots els recursos de suport que rebem són oportunitats que hem d’aprofitar.

Butlletí: e-Comerç
Número de butlletí: #175 - Desembre 2022

Gerència de Serveis de Comerç

Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Travessera de les Corts, 131-159
Recinte Maternitat – Pavelló Central
08028 Barcelona
Tel. 934 049 296
gs.comerc@diba.cat

YoutubeInstagramComunitat virtual

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat