Butlletí e-Comerç
Octubre 2022 - #173

Entrevista

Galam Piedras

Imatge: Olga Carretero/Galam Piedras

Imatge: Olga Carretero/Galam Piedras

La Gerència de Serveis de Comerç entrevista Olga Carretero, creadora i responsable de Galam Piedras.

Com vas tenir la idea de crear un establiment comercial especialitzat en minerals i joieria de plata? 
El meu home i jo fa més de quinze anys que ens dediquem a la venda de minerals i joies de plata amb pedra a mercats temàtics de tot Espanya. Fa dos anys, vam decidir obrir una botiga al nostre poble, Blanes, per no haver de viatjar tant i poder portar una vida familiar més tranquil·la. 


Quin és l’objectiu de Galam Piedras? 
Volem fer arribar productes de qualitat a tots els amants de les pedres, tant als qui tenen interès per les seves propietats beneficioses com als qui només es dediquen al col·leccionisme. Alhora, ens agrada poder apropar aquest fantàstic món a persones per a les quals és desconegut, però que s’hi senten atretes.  


Quina és la teva formació?
Vaig estudiar psicologia i em vaig formar en el camp de la clínica. Vaig exercir durant un temps i ho combinava amb els mercats. Finalment, em vaig decantar per fer només fires i mercats.

 
Vas seguir alguna formació específica per dedicar-te a aquesta especialitat?
No tinc cap formació específica; el que conec dels minerals és a través de la lectura. Soc autodidacta. 


Elabores i dissenyes tu mateixa les joies que vens? 
Les joies de plata que venem no les fem nosaltres, però personalitzem alguns dissenys amb l’elecció dels minerals i alguns altres detalls. El que elaborem nosaltres són collarets, turmelleres o polseres, ja sigui amb goma, fil d’acer o macramé. Donem als clients la possibilitat d’escollir la combinació de minerals que volen i el disseny final.


Has rebut algun tipus d’ajut tècnic o econòmic per part d’alguna administració per endegar el teu negoci?
El projecte de la nostra botiga va coincidir amb la pandèmia, i vam optar a una subvenció de la Generalitat de Catalunya per a la reforma i/o restauració de nous establiments comercials.


Quina és la teva oferta comercial?
Nosaltres ens dediquem als minerals. Els oferim en diferents formats, depenent de les necessitats de la clientela. Tenim des de peces en brut, geodes, druses, rodats o esferes fins a penjolls o polseres. Aquests minerals els oferim també en joies de plata de primera llei en anells, penjolls, arracades o polseres. Sempre estem oberts a buscar minerals específics que els clients no troben o buscar-los en un format determinat.  


Quins són els teus proveïdors?
Alguns proveïdors amb els quals treballem són majoristes del nostre país, però també tenim proveïdors estrangers. A vegades, nosaltres mateixos viatgem a l’estranger. 


Què busca la teva clientela quan entra al teu establiment comercial?
Hi ha clients de diferents tipus: els que busquen minerals naturals i els que busquen una joia o peça per portar posada, però en general la nostra clientela busca els beneficis energètics que els minerals poden aportar. 


Quin és el perfil de la teva clientela? 
No hi ha un perfil concret. Hi ha gent jove i gent de més edat, gent instruïda en teràpies naturals i persones que es dediquen a qualsevol altra cosa. El que tenen en comú és un interès per cuidar-se a un nivell més profund, no sols els preocupa cuidar-se per fora o físicament. Donen importància a un benestar intern, pots dir-li benestar emocional, anímic, espiritual…


Creus que les persones s’interessen cada vegada més pels minerals i per les seves propietats? Saps per què?
Des de la meva experiència, penso que sempre hi ha hagut interès pels minerals, però potser últimament l’interès sembla que ha crescut i hi ha més gent interessada en els beneficis que els minerals els poden aportar. Crec que cada vegada més gent és sensible i està connectada amb el que ens envolta. S’adonen que perceben més del que simplement poden veure i tocar.  


Com difons la teva oferta comercial? 
Tenim Instagram i Facebook de la botiga, on anem publicant contingut i informació de les fires i mercats en què participem. Per a nosaltres, el boca-orella també és molt important, i el fet de participar en mercats itinerants —de venda no sedentària— ens facilita arribar a més gent i fer publicitat de la nostra botiga de Blanes.  

Oferim a la nostra clientela una targeta de fidelització amb la qual, per cada compra mínima de 15 euros, obtenen un segell, i quan arriben a la sisena compra tenen un descompte directe del 10 %. Poden obtenir segells tant a la botiga com a la fira.


A quin tipus de fira veneu la vostra oferta comercial? Aneu també a fires fora de les nostres fronteres? 
Les fires on anem acostumen a ser temàtiques (medievals, d’indians…), festes majors o fires d’artesania. Ara treballem bàsicament a Catalunya, però també hem anat a algunes fires a l’Aragó, Andorra o Castella - la Manxa. 


Quina clientela reps en els diferents esdeveniments?
La clientela és la mateixa que a la botiga o que a qualsevol fira d’aquesta mena. Venem al detall els minerals i les joies de plata amb mineral. 


Quina és la forma de pagament preferida per als teus clients i com repercuteix en el teu negoci?
Des de fa un temps ha augmentat notablement el pagament amb targeta de crèdit o amb qualsevol altre format electrònic (mòbil, rellotge…) tant a la botiga com a les fires. 

Nosaltres, des de fa molts anys, oferim aquesta possibilitat als mercats, perquè entenem que és més còmoda per a la gent. Tanmateix, m’agradaria que la gent fos conscient que és un esforç més que els petits comerços hem de fer. Quan ens paguen amb targeta, el banc es queda una comissió pel tràmit i, encara que sigui petita, el còmput total per totes les operacions mensuals no és tan petit. 

Si calculem tot un any, encara menys, i això es resta directament dels nostres guanys, a banda dels impostos que ja paguem. Fins i tot, de vegades, s’ha de pagar un manteniment del datàfon, és a dir, una quota fixa mensual. És una altra despesa més a afegir.

M’agradaria que la gent fos conscient que, a l’hora de pagar en un comerç local o fira, sobretot quantitats petites, en què es cobra un mínim de comissió, aquella venda gairebé no resulta rendible. Si més no, estaria bé que la gent ho tingui en compte i tregui alguna quantitat d’efectiu del caixer. A ells no els afecta en res i a nosaltres ens permet rebre els diners reals per la venda i el nostre «soci a l’ombra» disminueix els seus guanys.  


Fas algun tipus de promoció dels teus productes? 
Com ja he explicat abans, recompensem la clientela habitual amb un descompte a través de la targeta de fidelització, però he d’admetre que moltes vegades a més els fem regals, independentment de la targeta de fidelització. A mi, de vegades, m’agrada regalar un mineral, sobretot pirita o turmalina, encara que la targeta no estigui plena o no sigui un client habitual. 


Pertanys a alguna associació de comerciants o participes en alguna de les campanyes organitzades per alguna associació de comerciants?
Participo en algunes de les campanyes que organitza l’Ajuntament de Blanes des de l’Àrea de Promoció Econòmica, com ara uns vals regal amb descomptes per comprar durant la campanya de Nadal a comerços locals.


A banda de la venda dels vostres productes, organitzeu algun tipus de tallers o de conferències relacionades amb el tema dels minerals i les seves qualitats per atreure i fidelitzar la clientela?
No.


Quants llocs de treball has creat?
Treballem el meu home i jo en el nostre negoci. No descarto més endavant contractar algú perquè em doni un cop de mà en moments de molta feina com l’estiu o per Nadal.


Tens més establiments comercials d’aquesta mena en altres indrets?
No.


Quins són els teus projectes de futur?
De moment, continuar amb la botiga i fent fires, espero que per molt de temps. 

Butlletí: e-Comerç
Número de butlletí: #173 - Octubre 2022

Gerència de Serveis de Comerç

Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Travessera de les Corts, 131-159
Recinte Maternitat – Pavelló Central
08028 Barcelona
Tel. 934 049 296
gs.comerc@diba.cat

YoutubeInstagramComunitat virtual

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat