Butlletí e-Comerç
Setembre 2022 - #172

Breus

Sant Sadurní d’Anoia

Imatge: Som Sant Sadurní

Imatge: Som Sant Sadurní

15 anys de la Targeta Client. Som Sant Sadurní celebra durant aquest mes de setembre la posada en funcionament ara fa 15 anys de la Targeta Client, que fidelitza el comerç de proximitat de la vila adherit a l’entitat comercial. 

Així, dilluns 5 de setembre, més d’una cinquantena de persones i representants de 29 empreses locals, es van unir per celebrar el 15è aniversari de la Targeta Client.

La gerent de l’entitat va ser l’encarregada de presentar el sistema de fidelització amb algunes dades significatives, i va explicar les accions per a aquest 2022 que s’emmarquen en els 15 Anys de la Targeta Client.

El projecte de fidelització encetat el 2007 ha esdevingut un projecte exitós en el temps que ha assolit el repte de conservar els clients i reduir, de manera significativa, les fuites de compradors a altres municipis veïns. Amb la Targeta Client els establiments adherits premien les compres de la seva clientela de forma directa amb el retorn de l’1% de l’import de la compra, i alhora els clients entren de forma directa en els sorteigs que l’entitat realitza al llarg de tot l’any. Aquest sistema de fidelització suposa un atractiu addicional a la compra, la qual cosa dona un valor afegit als 45 establiments que actualment l’ofereixen a la seva clientela, empreses de comerç i serveis, que units amb altres estratègies assoleixen una revitalització del teixit econòmic de la vila.

Quan l’entitat, aleshores Unió de Botiguers de Sant Sadurní d’Anoia, va apostar per aquesta eina de fidelització col·lectiva, hi havia molt poques referències en el mercat. L’aposta per un sistema en el que el premi que rebia el client d'una botiga se'l podia gastar en qualsevol dels establiments adherits a la targeta, enlloc d'haver-ho de gastar exclusivament en el comerç que li estava donant el premi, va ser aleshores una iniciativa molt innovadora. 

Des de l’entitat comercial es va apostar per una fórmula que feia pinya i generava solidaritat entre els diferents establiments. Des del 2015 la Targeta Client local del Som Sant Sadurní funciona amb la plataforma Moneder, i s'ha consolidat com un dels sistemes de referència en l'àmbit català pel que fa a la revitalització del comerç local. Des del seu inici el projecte ha estat la punta de llança de l’entitat i ha rebut el suport institucional per part de l’Ajuntament, la Diputació de Barcelona i la Generalitat.

Enllaç al vídeo dels 15 Anys: https://www.youtube.com/watch?v=OrBQLvm2OfA

 

Troba la Fil.loxera. Som Sant Sadurní ha celebrat el sorteig de la 9a edició de la campanya Troba la Fil·loxera, una acció 100% digital per tercer any consecutiu, però sense perdre l’essència de la tradicional campanya de dinamització comercial que consisteix en trobar les fil·loxeretes amagades en els establiments de la vila, ara darrera els codis QR que es trobaven en els cartells de la campanya repartits a les botigues del Som Sant Sadurní.

Així, durant la primera quinzena de setembre, nens i nenes acompanyats de pares i avis s’han divertit trobant les Fil·loxeres. En total hi havia 15 Fil·loxeretes diferents que representaven diferents sectors comercials i de serveis. 

Per entrar en el sorteig de productes de la Fil·loxera s’havien de trobar almenys cinc d’elles, i si es trobaven les quinze, hi havia opció d’entrar també en el sorteig del premi especial. Un cop es trobaven les fil·loxeretes s’havien d’enviar per whatsapp al telèfon de l’entitat, on es va rebre la participació de fins a 74 persones que en total han enviat 839 fil·loxeretes. 

La campanya està plenament consolidada, això ho demostra el fet que es manté el número de participants de l’any anterior, malgrat que aquest any en general els ha costat trobar les quinze fil·loxeretes diferents. Ho ha aconseguit el 51% dels participants respecte el 62% de l’any passat. 

En el sorteig ja celebrat, Som Sant Sadurní va seleccionar informàticament de forma aleatòria un total de 25 nens i nenes, que són les persones afortunades del sorteig de productes de la Fil·loxera per haver trobat almenys cinc fil·loxeretes diferents.

Butlletí: e-Comerç
Número de butlletí: #172 - Setembre 2022

Gerència de Serveis de Comerç

Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Travessera de les Corts, 131-159
Recinte Maternitat – Pavelló Central
08028 Barcelona
Tel. 934 049 296
gs.comerc@diba.cat

YoutubeInstagramComunitat virtual

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat