Butlletí Servei de Teleassistència
Març 2020 - #16

Portada

Nou Servei especial de Teleassistència. Línia 900 per minimitzar l’impacte del COVID-19

© Diputació de Barcelona

© Diputació de Barcelona

Com bé sabeu, a partir de la declaració de l'estat d'alarma per la greu crisi provocada pel COVID-19, la Diputació de Barcelona està adoptant mesures per garantir l'atenció a les persones grans que són el col·lectiu més vulnerable en aquesta situació. És per això que estem reforçant el Servei Local de Teleassistència, que atén, actualment, 90.080 persones de les quals el 49,5% viuen soles i el 48% tenen més de 85 anys d'edat. 

Una de les primeres mesures adoptades és l'ampliació del servei a totes les persones majors de 65 anys, les quals donada la situació de confinament actual, es trobin en situació de vulnerabilitat, aïllament o en situació de risc i que puguin necessitar aquest suport.

Per això, oferim a tots els serveis socials de tots els municipis de la província que ens facin arribar la relació de persones que considerin que poden beneficiar-se d'aquest servei al qual accediran mitjançant el seu telèfon -fix o mòbil-, i a través d'una línia gratuïta 900. Per tant, per disposar del servei, que permet gaudir pràcticament de les mateixes prestacions que la resta de persones que ja son usuàries, no serà necessari instal·lar cap aparell ni dispositiu en els domicilis. 

A més, mentre duri la situació d'excepcionalitat, també s'utilitzarà aquesta línia 900 per donar d'alta al servei a les persones que es trobin en aquests moments en llista d'espera, agilitzant així el procediment perquè més persones puguin disposar del servei de teleassistència. D’aquesta manera, s’eviten les visites a domicili, per tal de garantir la seguretat de les persones usuàries, alhora que es minimitzen els riscos per les persones treballadores.

El nou servei, que serà totalment gratuït tant per als ajuntaments com per a les persones beneficiàries, ja es va posar en marxa el passat dilluns 16 als municipis d'Igualada, Òdena, Vilanova del Camí i Santa Margarida de Montbui, donada la situació de confinament extrem i actualment ja s’adreça a tots els municipis de la província de Barcelona.

Per poder accedir a aquest servei us heu d'adreçar al correu electrònic que hem habilitat especialment per aquesta tasca: coronavirusdiba@televida.es 

També podeu consultar aquí al protocol que descriu el detall dels serveis que s’ofereixen i les instruccions a seguir per donar d’alta a les persones que calgui incorporar al Servei especial de teleassistència per minimitzar l’impacte del COVID-19.

En cas de dubtes sobre aquest tema, us facilitem el contacte de la responsable del Servei Local de Teleassistència, Rosalia Alonso (678.508.089) i també de Pachi Rivas, de la Gerència de Serveis de Benestar Social de la Diputació de Barcelona (630.693.327).

Paral.lelament, ja des de finals del mes de febrer, es va posar en marxa una campanya telefònica específica ‘Parlem de...coronavirus’, adreçada a donar consells i resoldre dubtes de les persones usuàries relacionats amb la pandèmia. Durant aquest període s’han gestionat 2.753 trucades. A més, el centre d’atenció ha atès 161 trucades d’emergència relacionades amb símptomes del coronavirus. L’any 2019 el programa preventiu de trucades ‘Parlem de...’ va gestionar més de 200.000 trucades.

Amb tot, esperem contribuir a pal.liar els greus efectes que està tenint aquesta crisi sanitària i social sense precedents.

Butlletí: Servei Local de Teleassistència
Número de butlletí: #16 - Març 2020

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar